זירת הרצח בלוד ודיווח באולפן ynet (צילום: יריב כץ)

עוד רצח בשרשרת של חיסולים בחברה הערבית: ג'מיל אזברגה, נהג משאית תושב לוד כבן 30, נורה הבוקר (יום א') למוות ברחוב אבא הלל סילבר בעיר. צוותי רפואה שהוזעקו למקום קבעו את מותו. בכך עלה מספר הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה ל-54.
סלמאן אזברגה, אביו של ג'מיל, נרצח בדצמבר האחרון ביריות באזור התעשייה בעיר. כמה שעות לאחר מכן נרצח הנער עומר אבו סעלוק, בן 15 במותו, במחלף נחשונים בכביש 6 בזמן שהמשטרה אבטחה את הרכב שבו נסע. המשטרה חששה אז שעבריינים ינסו לנקום על חיסולו של סלמאן אזברגה - אך נכשלה במשימת ההגנה על הנער. בשל כך, במשטרה חושדים כי יש קשר בין רצח הנער אבו סעלוק לחיסולו של ג'מיל אזברגה הבוקר.
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בלוד בה נרצח ג'מיל אזברגה
זירת הירי בלוד בה נרצח ג'מיל אזברגה
זירת הרצח בלוד
(צילום: יריב כץ)
הדיווח למוקד 101 של מד"א במרחב איילון על הירי בלוד התקבל בשעה 07:22. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו לזירה מצאו את הגבר שנורה מחוסר הכרה עם פציעות חודרות בגופו, וקבעו את מותו.
פרמדיקית מד"א תרצה כרמי וחובש בכיר במד"א איתן שנור סיפרו: "ביצענו בגבר שנורה בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים".
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בלוד בה נרצח ג'מיל אזברגה
זירת הירי בלוד בה נרצח ג'מיל אזברגה
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בלוד בה נרצח ג'מיל אזברגה
זירת הירי בלוד בה נרצח ג'מיל אזברגה
(צילום: יריב כץ)
בפברואר השנה הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד חמישה מעורבים ברצח הנער אבו סעלוק, וניסיון חיסול קרוב משפחתו בן ה-19 שהיה איתו ברכב ונפצע אז באורח אנוש.
החמישה - מואמן אזברגה, אנס אזברגה, חסן אזברגה, מוחמד אזברגה ועומר אזברגה - הואשמו, כל אחד לפי חלקו, בעבירות של רצח בכוונה בנסיבות מחמירות, ניסיון רצח בצוותא, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק ותחמושת, קשירת קשר לביצוע פשעה, השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט.
4 צפייה בגלריה
יוסף נואל ג'רושי הנרצחים
יוסף נואל ג'רושי הנרצחים
יוסף ונואל ג'רושי שנרצחו בגליל והזירה
( צילום: אפי שריר)
אתמול נרצחו ביריות יוסף ג'רושי (58), אשתו נואל (46) ובתם ריאן (16) סמוך ליישוב עילבון בגליל. אלמונים פתחו באש לעבר הרכב שבו נסעו שלושת בני המשפחה ונמלטו מהזירה. בת נוספת, בת 9, נפצעה מהירי באורח בינוני.
זירת הרצח של שלושת בני משפחת ג'רושי בגליל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בני המשפחה עברו בחודש האחרון מרמלה לדיר חנא מחשש שסכסוך פלילי במשפחה המורחבת יגיע עד אליהם. "אני לא יודע כמה זמן הפשע הזה יימשך, הרצח של שלושת בני משפחת ג'רושי הוא עדות לכך שאנו חיים בטבח אינסופי", אמר אתמול תושב הגליל.
הוא הוסיף: "הם עברו לגליל כדי להגן על עצמם מפני הרצח, אבל הפושעים הגיעו עד אליהם. למרות שהמשטרה הייתה צריכה לדעת שחייהם בסכנה, היא לא סיפקה להם שום הגנה. אנחנו חיים עכשיו בג'ונגל וכנופיות פשע שולטות בהכול, ומי שמדבר נגד הם ירצחו אותו".
זמן קצר לאחר הרצח המשולש באור יום ליד עילבון, אותר במקום סמוך רכב שעלה באש ובתוכו כלי נשק שככל הנראה שימשו לירי. יוסף הוא אחיו של זייד ג'רושי, ועל כן המשטרה בודקת אם מדובר בנקמה על הרצח של חאתם ג'רושי שנדקר למוות בחודש שעבר במסגד אל-אקצה, לפי החשד בשל הסכסוך עם זייד. בשל זהות המעורבים, חקירת הרצח הוטלה על ימ"ר מרכז, והוטל צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה עד 2 ביולי.