ניצחון לחרדים בדרישה למענקים לכל ילד, ולא רק עד הילד השלישי. יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הודיע היום (שלישי) בפתח דיון בוועדת הכספים כי הממשלה מתכוונת להיעתר לבקשה, ולתת מענקים לכל ילד ולא רק עד הילד השלישי.
יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מסכים למענקים לכל ילד
(צילום: ערוץ הכנסת )

3 צפייה בגלריה
משה גפני ויעקב ליצמן
משה גפני ויעקב ליצמן
כסף עבור כל ילד. ליצמן וגפני
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
הדרישה התקבלה. דרעי
(צילום: יואב דודקביץ)
"יש כאן החלטה שרציתי להביא אותה גם בשם ראש הממשלה בשיתוף כל חברות הקואליציה", אמר. "משפחות ברוכות ילדים לא צריכות לשלם על כך שהן ברוכות ילדים. הממשלה, למיטב ידיעתי והבנתי, תסכים למענק של עד הילד הרביעי בסך של 500 שקלים לכל ילד, על הילד החמישי 250 שקל, הילד השישי והלאה תוספת של 100 שקלים לכל ילד".
לדברי זוהר, "אני חושב שזה טוב שאנחנו מטיבים עם האזרחים. היוזמה הזו, שהגיעה מכל אחד מחברי הכנסת פה, היא יוזמה חיובית שעוזרת לאזרחי ישראל. אני מקווה שנוסח החקיקה יתקדם לפי הנוסח הזה".
יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הגיב: "נגיע לסעיף הזה, נראה מה מוצע ונתייעץ עם חברי הוועדה ונחליט".

מנכ"ל הביטוח הלאומי: "הכסף לא ייכנס בחמישי"

מוקדם יותר היום אמר מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר בריאיון לאולפן ynet כי חרף הבטחות הממשלה, הכסף מהמענקים לא יעבור לחשבונות הבנק ביום חמישי הקרוב. "אנחנו מחכים להשלמת הליכי החקיקה בכנסת ישראל", הסביר.
מנכ"ל הביטוח הלאומי: "הכסף ייכנס בראשון - קודם לילדים"
(צילום: חגי דקל)

אחרי אישור התוכנית "צ'ק לכל אזרח" אתמול בכנסת, בממשלה מיהרו להודיע שהכסף ייכנס לחשבונות כבר בחמישי הקרוב. אלא שלדברי שפיגלר, הטיפול בתוכנית עוד לא הגיע לידיו. "רק לאחר שהחקיקה תסתיים נוכל לבצע את המוטל עלינו, אבל מהרגע שזה יקרה, מיד נתחיל להעביר את הכספים", הוסיף. מעבר לכך, אומר שפיגלר, בכל מקרה הבנקים לא פועלים ביום חמישי עקב ט' באב.
שפיגלר הבטיח: "ברגע שנקבל את האור הירוק, הכסף ייכנס לפעילות השוטפת של המערכת ויעבור לרשות הזכאים. זה לא יהיה במכה אחת לכולם, זה יהיה בפעימות, בטווח של ימים. בהתחלה נעביר כספים עבור הילדים, ולאחר מכן לשאר הסקטורים. יכול מאוד להיות שביום ראשון כבר יהיו הכספים עבור הילדים בחשבונות הזכאים".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
החרדים דרשו - ומשפחות עם יותר מ-3 ילדים יקבלו יותר. נתניהו והתוכנית המקורית
(צילום: לע"מ )
במקור, נזכיר, תוכנית המענקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ הייתה אמורה להעניק 2,000 שקלים למשפחה עם ילד אחד, 2,500 למשפחה עם שני ילדים ו-3,000 למשפחה עם שלושה ילדים ומעלה. האזרחים ללא ילדים אמורים לקבל 750 שקלים. התוכנית ספגה ביקורת על כך שהיא מפצה גם אנשים שכלל לא נפגעו מהמשבר הכלכלי, או שפגיעתם שולית יחסית - ולא תסייע לאלה שקרסו בעקבות המצב.
לאחר הביקורת ובעקבות דרישת כחול לבן, הוכנסו בתוכנית שינויים, בהם ההחלטה להעניק יותר לאוכלוסיות מוחלשות כמו נכים ונפגעי פעולות איבה, ולא להעביר מענקים כלל למי שהכנסתו ב-2019 הייתה גבוהה מ-651 אלף שקל בשנה. כעת, לפי המסתמן, תתקבל גם הדרישה של החרדים ויוכנסו שינויים נוספים - שיגדילו את המענק שיקבלו משפחות מרובות ילדים.