מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני, יריבו הגדול של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שוחרר היום (ד') מבית החולים בברלין שבו טופל אחרי שהורעל בחודש שעבר. "מצבו השתפר במידה מספקת המאפשרת את שחרורו מאשפוז", נכתב בהודעת בית החולים שריטה.
נבלני הורעל בבקבוק מים: איסוף הראיות מהחדר במלון
(רויטרס)


נבלני התמוטט ב-20 באוגוסט במהלך טיסה מסיביר למוסקבה, ואז אמרו אנשיו כי נראה שרעל הוחדר לתה ששתה לפני הטיסה. בסביבתו טענו כי אנשיו של פוטין הם העומדים מאחורי ההרעלה.
כמה ימים לאחר מכן הועבר נבלני מרוסיה לברלין בתרדמת, וממשלת גרמניה אמרה כי בדיקות בגרמניה, בצרפת ובשבדיה קבעו שהוא הורעל באמצעות החומר הכימי הקטלני "נוביצ'וק". המערב דרש הסברים מרוסיה, שאמרה כי טרם ראתה עדות לפשע וסירבה לפתוח בחקירה. הקרמלין הכחיש כל מעורבות בהרעלה.
2 צפייה בגלריה
"התאוששות מוחלטת היא אפשרית". נבלני בבית החולים
"התאוששות מוחלטת היא אפשרית". נבלני בבית החולים
"התאוששות מוחלטת היא אפשרית". נבלני בבית החולים
(צילום: AFP, Instagram account @navalny)
"בהתבסס על התקדמות המטופל ומצבו הנוכחי, הרופאים מאמינים כי התאוששות מוחלטת היא אפשרית. עם זאת, עדיין מוקדם מדי לאמוד את ההשפעות הפוטנציאליות לטווח הארוך של הרעלתו החמורה", נמסר מבית החולים.
נבלני אושפז בבית החולים שריטה למשך 32 יום בסך הכול, 24 מהם במחלקה לטיפול נמרץ. "ההחלטה לפרסם פרטים על מצבו של נבלני התקבלה בהתייעצות עם המטופל ואשתו", נמסר עוד מבית החולים.
הקרמלין מסר כי הוא שמח לשמוע שנבלני מתאושש. עוד נמסר כי "נבלני חופשי לחזור לרוסיה בדיוק כמו כל אזרח אחר".
2 צפייה בגלריה
רוסיה אלכסיי נבלני עם רעייתו יוליה בית חולים ברלין גרמניה
רוסיה אלכסיי נבלני עם רעייתו יוליה בית חולים ברלין גרמניה
מאשים את מוסקבה בהעלמת ראיות. נבלני עם רעייתו יוליה בבית החולים בברלין
(צילום: AFP, Instagram account @navalny)
בשבת כתב נבלני בחשבון האינסטגרם שלו כי הוא מתקשה להשתמש בטלפון שלו, במזיגת מים או בעלייה וירידה במדרגות משום שידיו ורגליו רועדות. שלשום קרא לרוסיה למסור את הבגדים שלבש כשנפל לתרדמת והאשים את מוסקבה בהעלמת ראיות חשובות. לדבריו, בגדיו נלקחו ממנו לפני שהוטס לגרמניה.
בשבוע שעבר אמרו אנשי צוותו של נבלני כי מבדיקות שנערכו עולה כי הוא הורעל באמצעות בקבוק מים בחדרו בבית המלון בעיר טומסק שבסיביר, ולא באמצעות תה ששתה בבית קפה בנמל התעופה מעט לפני הטיסה שבה התמוטט. אנשיו של נבלני הודיעו כי עקבות של "נוביצ'וק" נמצאו על בקבוק מים ריק שהספיקו לקחת מחדר המלון שלו בסיביר, זמן קצר אחרי שנודע להם כי חלה בנסיבות מסתוריות.