הגשת כתב האישום נגד יהודית מרר, היום
(צילום: אחיה ראב"ד)

"הכתה בראשה ובגופה, גם כשנפלה אל רצפת חדר השירותים": יהודית מרר (73) מאור עקיבא נאשמת כי בתחילת חודש יוני רצחה את אחותה שעמה התגוררה - זריפה מאמוס (78). כתב האישום שהגישה היום (ג') פרקליטות מחוז חיפה מייחס לה ביצוע עבירת רצח בכוונה תחילה.
באישום, שגובש בתום חקירה של משטרת חדרה והיחידה לפשיעה במרחב מנשה, תואר כי מרר הכתה בראשה של אחותה מספר רב של פעמים באמצעות כלי מתכת כבד - בכוונה לגרום למותה.
"אמא הייתה חולת לב, היה לה קוצב לב", שיתפה הבת דנה, "היא לא הייתה יכולה אפילו לתפוס כוס כדי להכין תה. הסתכלנו על אחותה, הנאשמת, כמו שאמא שלנו עשתה - היא ריחמה עליה וגם אנחנו. לא רצינו שהיא תהיה שם כי אמא שלי לא הייתה מסוגלת לטפל בה, אנחנו אלה שטיפלנו. אבל מכאן להגיע לדבר כזה? אפילו בחלום, בשום מצב, אי אפשר לדמיין משהו כזה אכזרי".
2 צפייה בגלריה
יהודית מרר בבית המשפט
יהודית מרר בבית המשפט
"ריחמנו עליה, כמו שאמא ריחמה". יהודית מרר בבית המשפט
(צילום: אחיה ראב"ד)
2 צפייה בגלריה
יהודית מרר בבית המשפט
יהודית מרר בבית המשפט
עורך הדין: "לא בטוח שהיא מבינה את המעשים המיוחסים"
(צילום: אחיה ראב"ד)
ילדיה של הנרצחת, וגם בתה של הנאשמת, הגיעו מוקדם יותר לבית המשפט. "אמא שלי הייתה אישה נדירה ואישה טובה", אמר הבן אייל, "עצוב לנו מאוד מאוד. אנחנו באנו לפה כדי שיהיה צדק, שהיא תקבל מה שמגיע לה, המפלצת הרעה הזאת. אמא שלי הייתה אישה מאוד מאוד טובה, היא ריחמה עליה, שלא תהיה זרוקה ברחובות. היא ריחמה עליה והנה, היא הרגה אותה".
הרצח אירע ב-3 ביוני. בכתב האישום תואר כי הנרצחת הייתה בחדר השירותים, כשאחותה נכנסה לחדר אחר שבו על השידה היו כמה כלים עשויים ממתכת, בהם מסוג עלי ומכתש. הנאשמת לקחה את אחד הכלים ונכנסה לשירותים. "באמצעות העלי, הנאשמת חבטה במנוחה בחוזקה בכל חלקי ראשה ופניה, ובגפיה העליונות והתחתונות, מספר רב של חבטות", צוין, "זאת בכוונה לגרום למותה, הן כאשר המנוחה ישבה והן לאחר שהיא נפלה אל רצפת חדר השירותים והמסדרון מעוצמת החבטות שספגה - עד שאכן גרמה למותה".
לאחר הרצח, הנאשמת שטפה את כלי הרצח והניחה אותו בחזרה במקומו. באישום תואר עוד כי היא ניסתה למנוע מכלתה של המנוחה ומחובשת מד"א לטפל בנרצחת, ואף דחפה אותן.
סנגור הנאשמת, עו"ד רהב אופנהיימר, אמר קודם כי טרם נקבע אם מרשתו כשירה לעמוד לדין, וכי היא נמצאת בהסתכלות בבית החולים פסיכיאטרי שער מנשה. "היא חוזרת ואומרת שהיא לא מרגישה טוב, שהיא לא זוכרת דבר מהאירוע, וזו בעצם התגובה היחידה שקיבלתי ממנה. אני לא בטוח שבשלב הזה היא מבינה את המעשים שמיוחסים לה", ציין.