נשיא מצרים א-סיסי חנך בסיס חדש לחיל הים המצרי

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי חנך היום (שבת) בסיס חדש לחיל הים המצרי בצפון-מערב המדינה, לא רחוק מהגבול שלה עם השכנה לוב. לטקס הגיע גם יורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד, שבירך את העם המצרי על הקידמה והפיתוח בעידן א-סיסי. חנוכת הבסיס מצטרפת לתנופת הצטיידות של הצבא המצרי.
בכלי התקשורת הערביים נמסר כי הבסיס הימי החדש שהוקם ליד הנמל האזרחי גרגוב מתאים לכל סוגי הספינות וכלי השיט, ויספק שירותים לוגיסטיים עבור הספינות. גודלו של הבסיס החדש הוא כ-10 מיליון מטרים רבועים, ובשטחו ימוקמו עשרות מבנים ובהם גם מנחת מטוסים, מרחב אימונים ומרכז מבצעים. הבסיס החדש זכה לשם "3 ביולי", מועד סמלי עבור א-סיסי. באותו יום ב-2013 הדיח א-סיסי את הנשיא מוחמד מורסי, איש האחים המוסלמים שנבחר בבחירות דמוקרטיות, לאחר שלא נענה לאולטימטום של הצבא והתפטר על רקע המחאות האזרחיות נגדו.
4 צפייה בגלריה
א-סיסי חונך את הבסיס החדש
א-סיסי חונך את הבסיס החדש
הבסיס החדש שנחנך בצפון-מערב מצרים
4 צפייה בגלריה
א-סיסי חונך את הבסיס החדש
א-סיסי חונך את הבסיס החדש
עם יורש העצר האמירתי מוחמד בן זאיד
4 צפייה בגלריה
א-סיסי חונך את הבסיס החדש
א-סיסי חונך את הבסיס החדש
הטקס החגיגי בבסיס החדש, והמטרה: חיזוק ההגנה בגבול עם לוב
הבסיס החדש יצטרף לשורת בסיסים בשירות חיל הים המצרי, ונראה שעיקר תפקידו יהיה למנוע הסתננות למרחב הימי של מצרים בעיקר ממערב, כמו גם לאבטח את חופי הים באזור זה של מצרים ואת המים הכלכליים של המדינה מפני איומים זרים ומפני הברחות. בעיתון המצרי המוביל "אל-אהראם" נכתב כי המטרה האסטרטגית בהקמת הבסיס הימי היא יצירת נוכחות צבאית ומרכז תעבורה חדש שיתמודדו עם האיומים המתגברים מכיוון מערב, ולאפשר מענה מהיר לאבטחת גבולות המדינה ולשמירה על התעבורה הימית מהמדינה אל המערב.
מצרים בהנהגת א-סיסי שמה דגש רב על התעצמות הצבא וכך גם גדלה ההשקעה הכלכלית בצבא וביכולותיו. א-סיסי זכה לחנוך כמה בסיסי צבא חדשים ובהם בסיס "מוחמד נגיב", המוגדר כבסיס הגדול ביותר באפריקה ובמזרח התיכון. הבסיס ממוקם בעיר אל-חמאם, השוכנת גם היא לחופי הים התיכון וסמוכה לעיר הגדולה אלכסנדריה. בסיס נוסף שנחנך בינואר 2020 הוא "ברניס" לחופי הים האדום, שגם הוא מוגדר כבסיס חיל הים הגדול באזור זה.
4 צפייה בגלריה
א-סיסי חונך את הבסיס החדש
א-סיסי חונך את הבסיס החדש
א-סיסי על השטיח האדום
מעבר לבניית בסיסים, בשנים האחרונות מצטייד הצבא המצרי באמצעי לחימה מתקדמים ועורך אימונים רבים לשם שמירה על כשירות מיטבית. לא מעט אימונים נערכים גם עם צבאות זרים, מקרב בעלות בריתה במזרח התיכון, באירופה ובעולם. חלק נכבד מההשקעה לרכש צבאי מושקע בחיל הים המצרי, כחלק מהצורך להגן על פיתוח אסדות הגז הטבעי בים התיכון.
מאז עליית א-סיסי לשלטון במצרים, הצבא מתמקד עם כמה איומים ביטחוניים והבולטים שבהם כוללים את הלחימה באנשי דאעש בחצי-האי סיני וכן הפעילות לסיכול הסתננויות ופעולות טרור מהגבול עם לוב, מדינה שהתפוררה לאחר נפילתו של הרודן מועמר קדאפי.