טיבי ועודה: "צרכי האזרחים לא בסדר היום שלכם"

שר המשפטים אבי ניסנקורן והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ ביקרו הבוקר (יום ג') בעיריית טייבה ואמורים היו לסייר במשולש. ואולם, במקביל לביקור, שבו השתתפו גם חברי הכנסת אחמד טיבי ואיימן עודה מהרשימה המשותפת, הרסה יחידת האכיפה לעבירות תכנון ובנייה מבנה בעיר הסמוכה טירה. טיבי ועודה החליטו לנטוש את הביקור - והטיחו בניסנקורן וקמיניץ: "כנראה שהצרכים של אנשים הם לא בסדר היום שלכם".
2 צפייה בגלריה
ויכוח של אחמד טיבי ואיימן עודה עם ניסנקורן וארז קמיניץ בזמן מפגש בעיריית טייבה על הריסה של מבנה בטירה
ויכוח של אחמד טיבי ואיימן עודה עם ניסנקורן וארז קמיניץ בזמן מפגש בעיריית טייבה על הריסה של מבנה בטירה
העימות בעיריית טייבה
ניסנקורן ובכיר משרד המשפטים אמורים היו לסייר יחד עם עודה וטיבי בין היתר בכפר קאסם ובטירה, אולם חברי הכנסת של המשותפת החליטו לנטוש את הסיור. "איזו חוצפה. הבכתם את שועא (ראש העיר טייבה - ח"ש), אותי, את איימן ואת התושבים. תפטר את אבי כהן (ראש יחידת האכיפה - ח"ש), תפטר אותו היום", אמר טיבי לניסנקורן.
בהמשך צעק טיבי לעברו של אבי כהן: "אתה שקרן. באים לדבר ולפתור את בעיית מצוקת הדיור - ופתאום אתם הורסים בטירה ואתה טוען שאתה לא יודע. הסיור שלכם מבוטל".
2 צפייה בגלריה
 טרקטורים מגיעים להרוס מבנה בטירה בזמן הדיון על ביטול ההריסות בעירייה
 טרקטורים מגיעים להרוס מבנה בטירה בזמן הדיון על ביטול ההריסות בעירייה
כלי ההריסה בטירה
עודה, מצידו, אמר כי "זו בושה וחרפה להתנהג בצורה כזו. הורסים ומבקרים באותו יום. אני לא מבין את ההתנהגות הזו".
מלשכת שר המשפטים נמסר מנגד כי "נעשה בירור מהיר, וגורמים במשטרה אמרו שמדובר במבנה ששימש ארגון פשיעה ונהרס". ניסנקורן עצמו אמר כי "המאבק בפשיעה חייב להיות נחוש ויעיל בכל חלקי הארץ. אני מגבה את פעילות המשטרה בהריסת המבנה בטירה, ששימש גורמים עבריינים. מצופה מכל חברי הכנסת לשתף פעולה במאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית והחברה הישראלית כולה, למען חיזוק שלטון החוק וזכויות האזרח במדינת ישראל".
לאחר הישיבה שפוצצה, אמר טיבי כי "נדהמנו שמישהו החליט להרוס דווקא ביום הסיור. זה אבסורד. לניסנקורן יש כוונות טובבות וייתכן שקמיניץ לא ידע, אבל מישהו החליט על זה. לא יכולנו להישאר בישיבה ולכן ביטלתי את ההשתתפות בסיור בטירה ובכפר קאסם. מישהו רוצה לפגוע בניסיונות הרשימה המשותפת לטפל בחוק קמיניץ ולהביא להקפאת הדיאלוג עם משרד המשפטים. זה חמור מאוד".
בעיר טירה, שם נהרס היום המבנה, נרשמו לאחרונה שורת הריסות מבנים - בהם בתים ואולם חתונות. בעל אחד המבנים שנהרס אמר כי "תמיד הורסים לנו ואין פתרונות. כולם רק מדברים ומבטיחים לעזור לנו אבל לא מקיימים והסבל נמשך. התחלנו להרגיש שהמדינה מסמנת אותנו ובמיוחד בטירה. יכול להיות שזה בגלל שני השוטרים שנפצעו מירי לפני כמה חודשים".
תושבים במשולש בירכו את החלטתם של טיבי ועודה לנטוש את הביקור. "אין מצב שיקבלו את קמיניץ ואת השר בזמן ההריסה. הם צריכים להפסיק לזלזל באזרחים הערבים ולהביא תוכניות שיצילו את הבתים מהריסה", אמרו.