עימותים בין תומכי הנזיר לשוטרים
(צילום: רויטרס)
המשטרה ברוסיה פשטה היום (ג') על מנזר בהרי אורל ועצרה נזיר שמחה נגד הקרמלין וראשי הכנסייה האורתודוקסית, והכחיש את קיומה של מגפת הקורונה. במהלך מעצרו של האב סרגיי, במנזר סרדנאורלסק בפרברי יקטרינבורג, התעמתו חסידיו עם השוטרים.
האב סרגיי (ששמו האמיתי הוא ניקולאי רומנוב) הועבר למוסקבה, שם בית המשפט אישר את מעצרו. הרשויות מאשימות את הנזיר בהסתה להתאבדות, אחרי שבדרשות שאל את הקהל אם הוא מוכן "למות למען רוסיה".
3 צפייה בגלריה
רוסיה עצרה את ה נזיר האב סרגיי מכחיש קורונה
רוסיה עצרה את ה נזיר האב סרגיי מכחיש קורונה
הנזיר בבית המשפט במוסקבה, היום
(צילום: AP)
כשהמגפה התפשטה ברוסיה הנזיר בן ה-65 התכחש אליה, ומחה נגד ההחלטה של השלטון והכנסייה האורתודוקסית לסגור את הכנסיות. הנזיר אמר שהנשיא ולדימיר פוטין "בגד במולדת" ומנהיג "ממשלה שטנית".
הנזיר טען שהחיסונים שמפותחים ברחבי העולם נגד הקורונה הם חלק ממזימה בינלאומית לשלוט בהמונים, באמצעות צ'יפים שמחדירים לגופם. בנוסף קרא האב סרגיי להדיח את הנהגת הכנסייה האורתודוקסית ברוסיה, ואמר שמנהיגי הכנסייה הם "כופרים".
3 צפייה בגלריה
רוסיה עצרה את ה נזיר האב סרגיי מכחיש קורונה
רוסיה עצרה את ה נזיר האב סרגיי מכחיש קורונה
"פוטין בוגד במולדת, ראשי הכנסייה כופרים"
(צילום: AP)
בעקבות מעשיו של האב סרגיי, הכנסייה האורתודוקסית ברוסיה שללה ממנו את תואר אב המנזר. הוא מחה על ההחלטה ולא התייצב לחקירות של המשטרה. בחודש יוני, אחרי שקרא לא לציית להגבלות הקורונה, התבצר במנזר סרדנאורלסק שאותו הקים לפני שנים. עשרות מתנדבים חסונים - חלקם לחמו לצד הבדלנים הפרו-רוסים במלחמה במזרח אוקראינה - אבטחו את המנזר.
בעקבות ההתנגדות העזה של תומכי הנזיר, גורמים בכנסייה וברשויות המקומיות נמנעו במשך חודשים מפינוי המנזר שבו התבצר. רק היום הגיעה המשטרה למנזר בהרי אורל והאב סרגיי נעצר.