1 צפייה בגלריה
דגלים ישראל ארה"ב ב נמל תעופה אבו דאבי איחוד האמירויות
דגלים ישראל ארה"ב ב נמל תעופה אבו דאבי איחוד האמירויות
דגלי ישראל, ארה"ב והאמירויות באבו דאבי
(צילום: ליאור חייט, דובר משרד החוץ)
באיזו מדינה מחזיקה ישראל במספר הנציגויות הדיפלומטיות הגבוה ביותר? איזה מדינה היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל באסיה? איזה מדינה אירופאית הכירה בחיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור באפריל 2020? אם אתם יודעים את התשובות לשאלות האלה אולי אתם יכולים להתקבל לקורס הצוערים של משרד החוץ ולהפוך לדיפלומטים כחול לבן.
השבוע השיק שר החוץ גבי אשכנזי את קמפיין גיוס המועמדים לקורס הצוערים ל"ז (37) של משרד החוץ. קורס הצוערים הבא של משרד החוץ ייפתח אומנם בקיץ 2021, אבל המיונים אליו מתחילים כבר עכשיו, כאשר המכרז יהיה פתוח להגשה בשלושת השבועות הקרובים. לקורס צפויים להתקבל 40 צוערים, מה שהופך אותו לקורס הגדול ביותר במשרד החוץ מאז 1994.
במסגרת קמפיין גיוס הצוערים, הכינו במשרד החוץ חידון סובב עולם שעובר דרך שגרירויות מרכזיות של ישראל ברחבי העולם. החידון מעניק למועמדים הצצה לעבודה הדיפלומטית בחו"ל, ומציג בפניהם שאלות מעולם הדיפלומטיה, ובסופו מזמין את המשתתפים להגיש מועמדותם לקורס.
פרט לשאלות שבתחילת הכתבה, יש בשאלון בין היתר את השאלות הללו: מי המדינה הערבית שהייתה הראשונה לחתום על הסכם שלום עם ישראל, ובאיזה מדינה בדרום אמריקה יש את הקהילה היהודית הגדולה ביותר?
כל תשובה נכונה בחידון תדליק סרטון וידאו שבו יספרו השגרירים והדיפלומטים של משרד החוץ על עבודתם. אם אדם עונה נכונה על חמש שאלות או יותר - הוא יכול להגיש מועמדות לקורס הצוערים. אל דאגה: אם לא תדעו את התשובה הנכונה בכל זאת תקבלו הזדמנות נוספת.
למרות שהחידון קליל למדי - מערך המיונים לקורס קפדני מאוד, ארוך ולא קל. קורס הצוערים של משרד החוץ, אשר נודע בכינוי "קורס הטיס של השירות הציבורי", נמשך כשישה חודשים ולאחריו משובצים בוגרי הקורס לשליחות באחת מנציגויות ישראל בעולם.
במכרז יכולים להתמודד אזרחי ישראל בעלי שליטה מלאה בעברית ובאנגלית ובעלי תואר ראשון מוכר. שלב המיונים ייפתח זמן קצר לאחר מכן ויכלול מבחנים בכתב, מבחני שפה, מבחני אישיות ודינמיקה קבוצתית.