תיעוד המעצר של הרב

התפתחות בפרשת הרב החשוד במעשים מגונים בתלמידיו: המשטרה קיבלה לאחרונה תלונה נוספת נגד הרב ממרכז הארץ שנעצר ביום שישי בחשד לעבירות קשות בתלמידיו, כשבמקביל בית דין רבני פרטי קרא לציבור להתרחק מהרב - ואף פסק כי כל אדם שנפגע ממנו צריך להתלונן במשטרה.
בציבור החרדי מקובל לערוך בירור בסכסוכים שונים בבתי דין פרטיים שמשמשים כבוררים בין הצדדים בשל האיסור להישפט לפי דין שאינו יהודי-דתי. בקהילות רבות אף נהוג להחרים ולנדות אדם הפונה בתלונה או בתביעה לערכאות המדינה וגורר אליהן גם את הנילון או הנתבע. ואולם, כאשר מדובר בפלילים, ובמיוחד בנושאים חמורים ורגישים כמו עבירות מין שבהם לרבנים ולדיינים אין את הכלים הנדרשים לטיפול, לרוב מתקבל היתר להגיש תלונה במשטרה לשם חקירה ומיצוי הדין לפי החוק הישראלי.
2 צפייה בגלריה
מהומות ועימותים בזמן שרב מוכר נעצר בגין תחונה על עבירות מין בקטינים
מהומות ועימותים בזמן שרב מוכר נעצר בגין תחונה על עבירות מין בקטינים
רגעי המעצר של הרב
בעקבות העדויות שזרמו לבית הדין ולאחר שהרב לא הגיע לדיון - הרבנים הוציאו פסק דין חמור שבו ציינו כי מדובר בעדויות קשות שלוו בהקלטות ובמסמכים. "ביקשנו מהנ"ל להופיע בפני בית דין, הייתה אלימות קשה מצד סובביו", כתב בית הדין. "הורינו להרחיק ולהתרחק ממנו, ושחיוב ומצווה ללכת למשטרה - בגדר לא תעמוד על דם רעך".
2 צפייה בגלריה
פסק הדין הרבני
פסק הדין הרבני
פסק הדין הרבני
הרב נעצר בעקבות דיווח על קטטה המונית בעיר שבה הנהיג את קהילת מאמיניו. עם הגעת השוטרים התברר כי הסיפור מאחורי הקטטה חמור עוד יותר - והמשטרה פתחה בחקירה. מעצרו של הרב הוארך בצאת השבת בארבעה ימים, וכעת, בעקבות התלונה החדשה הוארך בשישה ימים.
אחד מקרובי הנערים שהתלוננו סיפר ל-ynet כי הרב השביע את התלמידים שפגע בהם לא לדבר - ואיים כי "יקבלו מחלה" אם יעשו כן. "הוא היה משכיב אותם ומספר להם סיפורים כשהם עירומים, ומנשק אותם", סיפר הקרוב של הנער. על תלמיד אחר שנפגע סיפר שהרב הבטיח לו שהוא יהיה החתן שלו - ובכך ניסה לקרב אותו אליו".
עו"ד שרון נהרי וזאב לקט המייצגים את הרב המוכר מסרו: "צר לנו שהמתלוננים שסולקו מבית הרב ובוטלה חתונתם עם בנות הרב בחרו להעליל עלילת שווא על הרב".