ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, קרא היום לפתוח בחקירה עצמאית בעקבות הטענות שמושל ניו יורק, אנדרו קואומו, הטריד מינית עוזרת לשעבר. לינדזי בוילן עבדה תחתיו בין 2015 ל-2018. כעת מתמודדת בוילן על תפקיד נשיאת רובע מנהטן בניו יורק.
אתמול, בבלוג ברשת, כתבה בוילן שקואומו נישק אותה בכוח על שפתיה ונגע בה ללא הסכמתה. בנוסף טענה שהמושל הזמין אותה לשחק איתו "סטריפ פוקר". בלשכתו של מושל מדינת ניו יורק אמרו שטענותיה של בוילן שקריות. בוילן האשימה לראשונה את קואומו בהטרדה מינית בדצמבר, ואז לא פירטה על המעשים שלכאורה ביצע. קואומו הכחיש את הטענות שלה כבר אז, ואמר שההאשמות שהטריד אותה מינית "פשוט לא נכונות".
2 צפייה בגלריה
אנדרו קואומו מושל ניו יורק
אנדרו קואומו מושל ניו יורק
אנדרו קואומו, מושל ניו יורק
(צילום: AFP)
כמו קואומו, גם דה בלאזיו הוא איש המפלגה הדמוקרטית. לשניים היו מחלוקות רבות. דה בלאזיו הצטרף היום לשורת פוליטיקאים שקוראים לחקור את הטענות נגד המושל. הוא אמר שההאשמות של העוזרת לשעבר "מטרידות מאוד" ושיש לחקור אותן באופן עצמאי – שלא יהיה בשליטתו של המושל בשום צורה. "כשאישה חושפת סוג כזה של האשמות ספציפיות מאוד, צריך לקחת אותן ברצינות", אמר דה בלאזיו. "אנחנו זקוקים לחקירה מלאה ועצמאית. אני רוצה להדגיש את המילה הזאת, עצמאית. אנחנו חייבים לדעת את האמת".
קואומו בן ה-63 מכהן כמושל מדינת ניו יורק כבר עשר שנים. כהונתו השלישית אמורה להסתיים ב-2022. הוא נחשב לפוליטיקאי מתון, ולעיתים קרובות מתעמת עם אנשי השמאל במפלגה הדמוקרטית. בתחילת משבר הקורונה, כשניו יורק הייתה מוקד המגפה בארה"ב, זכה קואומו לשבחים רבים על ההתמודדות של הממשל שלו עם המגפה.
2 צפייה בגלריה
ניו יורק סטונוול גאווה להט"ב ארה"ב
ניו יורק סטונוול גאווה להט"ב ארה"ב
ראש העיר ביל דה בלאזיו
(צילום: gettyimages)
זו הפרשה השנייה שבה מסתבך לאחרונה קואומו. לפני כשבוע פורסם שהתובע הפדרלי בברוקלין וה-FBI החלו לבדוק יחדיו את האופן שבו ניהל הממשל בניו יורק, בראשות קואומו, את המידע הנוגע למותם של אלפי דיירים בבתי אבות במהלך מגפת הקורונה. קואומו מתמודד עם טענות ל"טיוח", לאחר שנחשף כי אלפי מקרי מוות בבתי אבות לא דווחו.
היועצת הבכירה של קואומו, מליסה דרוזה, התבקשה להסביר למחוקקים דמוקרטים מדוע התעכב הממשל בפרסום הנתונים – וסיפקה הסבר שרק סיבך עוד יותר את הבוס שלה. בשיחה אמרה דרוזה שהעיכוב במסירת המידע נבע מבקשה דומה שהגיש משרד המשפטים הפדרלי לקבלת הנתונים, בזמן כהונת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. היא אמרה כי בממשל של קואומו חששו שטראמפ ינסה לנצל את המידע למטרות פוליטיות, על מנת לתקוף את קואומו שנחשב לאחד מיריביו הגדולים במחנה הדמוקרטי, ולפתוח בחקירה רשמית נגדו.