מטח לעבר מרכז הארץ
(צילום: דדי פולד)

צה"ל הודיע אחר הצהריים (יום חמישי) על גיוס של 7,000 חיילי מילואים להשלמת אגדי הארטילריה שעוסקים בהפעלת סוללות כיפת ברזל, כמו גם לאגף מבצעים. בנוסף, הוטל עוצר יציאות מלא במערך הלוחם, כולל בהכשרות. "מאז הבוקר תקפנו ארבע חוליות נ"ט בשטח ועוד ארבעה משגרי נ"ט בתוך מבנים בדרום הרצועה", נמסר מצה"ל. בצבא הוסיפו כי 25 רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר גוש דן בצהריים.
צה"ל הפיל כטב"מ שחדר משטח עזה

כוחות צה"ל בגבול עזה
(צילום: דובר צה"ל )

עוד עדכן דובר צה"ל בצהריים כי מתחקיר ראשוני של המקרה שבו נהרג הילד עידו אביגל מרסיס שחדר את חלון הממ"ד בביתו בשדרות, עולה כי היה זה "מקרה חריג של שבר רקטה במהירות ספציפית והיא התפוצצה במגע ראשוני עם הבניין ולא בתוכו". החלון, אומרים בצה"ל, היה תקני. "אנו ממליצים להמשיך לשהות בתוך הממ"דים ולסגור את חלון הפלדה ואת החלון המגן וכן לשהות מתחת לקו החלון".
מוקדם יותר, סמוך ל-14:00, נורו עשרות רקטות אל יישובי מרכז הארץ, השרון, באר שבע, אילת, אשקלון, ויישובי עוטף עזה. 10 יירוטים נמנו בשמי גוש דן. במד"א עדכנו כי משעות הבוקר ועד 16:15 הצוותים טיפלו ב-19 נפגעים כתוצאה מירי הרקטות, בהם ילד בן שבע שמצבו מוגדר בינוני.
מדובר במטח חריג בהשוואה לימים הקודמים בהסלמה, שבהם ירו ארגוני הטרור למרכז הארץ רק בשעות הערב או הלילה. עם זאת, לאורך כל היום נורו לסירוגין מטחים לעבר יישובי הדרום, בעיקר בעוטף עזה.
זמן קצר לאחר המטח הכבד אמר שר הביטחון בני גנץ: "אין לנו מגבלת זמן, ויש לנו עוד הרבה יעדים. אני חוזר מסקירה מבצעית במערך הכטמ"ם בפלמחים - השמדנו נכסים צבאיים משמעותיים של חמאס, סיכלנו בכירים ופגענו במערך התת-קרקעי והשיגור. אנחנו נמשיך לתקוף ולהגן, עד שהאש תופסק, ונבטיח שקט ארוך טווח".
2 צפייה בגלריה
שיגורים מעזה
שיגורים מעזה
שיגורים מעזה
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
שיגורים מעזה
שיגורים מעזה
עשרות רקטות נורו למרכז הארץ. השיגורים מהרצועה
(צילום: AP)


צה"ל הפיל כטב"מ שחדר משטח עזה, התרעה מחדירת כלי טיס נוספים

בתוך כך, מסר צה"ל אחר הצהריים כי חיל האוויר הפיל כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח רצועת עזה לאזור המועצה האזורית אשכול. לפי דובר צה"ל, כלי הטיס היה במעקב של יחידות הבקרה האוויריות מרגע החצייה ועד לרגע הנפילה.
כמו כן, התקבלו התרעות מפני ניסיונות חדירה נוספים של כלי טיס בלתי מאוישים. כלי הטיס הופל מעל שטח פתוח. לא היו נפגעים. ההפלה בוצעה כנראה על-ידי שימוש באמצעי לוחמה אלקטרונית. בנוסף, תושבים ברצועת עזה הונחו על-ידי ממשל חמאס שלא לצלם רחפנים או כלי טיס בלתי מאוישים ולא להעלות לרשתות החברתיות את התיעודים כדי לא לסייע לישראל באיתורם.
צה"ל הפיל כטב"מ שחדר משטח עזה

דיווח: מצרים הציעה רגיעה זמנית, ישראל סירבה

בינתיים, ברשת "אל-ערבייה" דווח כי המשלחת המצרית ממשיכה לקיים דיונים בישראל, אך טרם הושג הסכם. לפי הדיווח החדש, המצרים הציעו לישראל לערוך רגיעה זמנית שתאפשר להם להגיע לעזה ולהיפגש עם הארגונים הפלסטיניים אולם ישראל סירבה לכך.
ישראל, לפי הדיווח, הבהירה שלא תפסיק את הפעילות בעזה לפני שתפגע בבכירי חמאס ובמחסנים שבהם מאוחסנים אמצעי הלחימה שלהם, וציינה בפני המשלחת שחמאס ממקם את המחסנים בין אזרחים. המצרים ביקשו בינתיים מישראל להפסיק את תקיפת המגדלים בעזה ולהימנע מפעולה קרקעית.