מיכאלי הבוקר ל-ynet: "אין יהירות ואין שאננות"
(צילום: עידו ארז, משי בן עמי)

שעות לסגירת הרשימות - אין מיזוגים בשמאל: ראש העיר תל אביב-יפו ויו"ר מפלגת הישראלים רון חולדאי הודיע הערב (ה') על פרישה מהמרוץ לכנסת ה-24, זאת לאחר שהמשא ומתן עם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התפוצץ במהלך היום. זמן קצר לפני כן הודיע גם יו"ר מפלגת תנופה עפר שלח על פרישה, לאחר שמיכאלי הודיעה כי לא תתאחד עם מפלגתו.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
בהודעתו הערב חזר שוב חולדאי על הסיבות שבגינן החליט להתמודד בבחירות, בהן המשבר החמור שחוללה מגפת הקורונה והצורך לדבריו להחליף "ראש ממשלה שנאשם בפלילים" - אך הוסיף כי נכשל וכי הוא נוטל על עצמו את כל האחריות לכך. "עשיתי כמיטב יכולתי", מסר חולדאי. "הקמתי את מפלגת הישראלים. חברו אליי שותפות ושותפים - אנשי עשייה ערכיים מתחומים שונים - שהתגייסו למשימה החשובה הזו. עבדתי עם אנשים מצוינים שאכפת להם ואני מודה מקרב לב לכל אחת ואחד מהם על כך. לצערי - לא הצלחנו במשימה".
5 צפייה בגלריה
עפר שלח מרב מיכאלי רון חולדאי
עפר שלח מרב מיכאלי רון חולדאי
שלח פרש מהמרוץ, חולדאי בדרך החוצה ומיכאלי לבד
(צילום: הדר יואביאן)
חולדאי הוסיף: "כל חיי אני מקפיד להתמודד עם המציאות כפי שהיא ולומר אמת גם כשהיא אינה נוחה לי. ולכן גם כעת - בנסיבות הפוליטיות שנוצרו - אני יודע שהמעשה האחראי ביותר מצדי הוא לקחת צעד אחורה, לפרוש ולתת לאחרים להוביל את המאמץ של כולנו לשיקום המדינה.
"אינני בא בטענות לאיש ואני לוקח את מלוא האחריות. אמשיך לסייע ככל יכולתי להחליף את השלטון הרע הזה. מגיע לאזרחי המדינה שלטון טוב יותר. מגיע לילדים ולנכדים שלנו עתיד טוב יותר".
מוקדם יותר סירבה יושבת הראש הטרייה של מפלגת העבודה לשריון אנשי מפלגת הישראלים של חולדאי ומפלגת תנופה של שלח, וגם האחרון הודיע על פרישה, תוך שהוא עוקץ את מיכאלי: "החליטה שטוב לה לרוץ לבד. אני מאחל לה הצלחה", מסר.
5 צפייה בגלריה
עפר שלח אולפן ynet
עפר שלח אולפן ynet
עקץ את מיכאלי: "החליטה שטוב לה לרוץ לבד". שלח
(צילום: הדר יואביאן)
שלח, שכזכור הקים את מפלגתו לאחר שפרש מיש עתיד, אמר כי פעל בשלושת השבועות האחרונים לחיבור בין העבודה, הישראלים ותנופה, "חיבור שיש בו התאמה ערכית ויכולת פוליטית, ולפי כל סקר אחרון שווה מספר דו-ספרתי של מנדטים", כלשונו.
"מאז, וביתר שאת בימים האחרונים, עשיתי כל מאמץ שהחיבור יקום ויצלח. זה לא קרה, ולא בגלל שום דרישה שלי", הוסיף שלח. "בנסיבות האלה אני חייב לעמוד במה שהבטחתי לרבים, ולמנוע אובדן קולות למחנה המבקש להחליף את נתניהו. תנופה לא תרוץ בבחירות הקרובות, וכך גם אני אישית".
לפני הודעת הפרישה של שלח מסרה מיכאלי כי המשא ומתן עמו "לא הסתייע", והוסיפה: "אני מודה לעפר שלח על הדיאלוג. עפר הוא חבר מוערך ופוליטיקאי מצוין, אני מקווה לראות אותו מצטרף בקרוב למפלגת העבודה ובטוחה שעוד נשתף פעולה בעתיד".
לאחר הודעת הפרישה של חולדאי מסרה מיכאלי: "רון חולדאי איש יקר ורב זכויות והוא בשר מבשרה של מפלגת העבודה. למרות פרישתו מהמרוץ, אני קוראת לו לחזור להיות חבר מפלגת העבודה וציינתי בפניו שאשמח לכל עצה בדרך ולכל סיוע שהוא רק יכול לתת. אני מודה לו על הניסיון לעורר את המחנה ולהפיח בו רוח חיים וקוראת לו להמשיך ולעשות כן בכל הכוח".
5 צפייה בגלריה
פרופ' ירון זליכה
פרופ' ירון זליכה
רץ לבד. פרופ' ירון זליכה
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
בחירות 2021 רשימה רשימות מפלגת מרצ מפלגה מועמדים
בחירות 2021 רשימה רשימות מפלגת מרצ מפלגה מועמדים
רצה לבד. רשימת מרצ לכנסת ה-24
הבוקר עוד השאירה מיכאלי פתח לאיחודים, והתייחסה לסקרים המנבאים שתעבור את אחוז החסימה. בריאיון באולפן ynet אמרה: "אין יהירות ואין שאננות". היא ציינה כי עדיין ייתכנו חיבורים בגוש המרכז-שמאל לפני סגירת הרשימות.
במערכת הפוליטית נערכים כעת לסגירת הרשימות הלילה בחצות. הערב הגישה מפלגת מרצ את רשימתה, והפעם, בשונה מסבבי הבחירות ב' ו-ג' היא תתמודד לבדה. מיד אחריה פרופ' ירון זליכה הגיש גם הוא את רשימת המפלגה "הכלכלית" בראשותו. לא אחת אמר זליכה בריאיונות כי הוא מכוון לתפקיד שר האוצר. הוא החליט לרוץ לבדו, על אף שבמרבית הסקרים לא עבר את אחוז החסימה.
עם הגשת רשימתו אמר זליכה: "אנחנו מכוונים לתפקיד שר האוצר, זו בעייניו המשימה החשובה. אנחנו חרדים לעתידה הכלכלי של ישראל. אני חושש שאנחנו על סף מלחמה כלכלית על חיינו".
5 צפייה בגלריה
בחירות 2021 רשימה רשימות מפלגת רעם רע"מ רע"ם מפלגה מועמדים
בחירות 2021 רשימה רשימות מפלגת רעם רע"מ רע"ם מפלגה מועמדים
התפצלה מהמשותפת. רשימת רע"מ
מפלגת רע"מ שאתמול הודיעה שתרוץ ללא הרשימה המשותפת, הגישה את רשימתה לוועדת הבחירות המרכזית, ובכך התפצלה סופית מהמשותפת. יו"ר המפלגה ח"כ מנסור עבאס אמר כי "אנחנו יוצאים לדרך חדשה, עם גישה ששמה את החברה הערבית במרכז".
לדבריו, "אנחנו לא חלק ממחנה הימין או השמאל, נחליט בהתאם למה שיוצע לנו אחרי הבחירות, עם מי שיפעל בהתאם לערכים והאינטרס של הציבור הערבי". רע"מ תיקרא הרשימה הערבית המאוחדת עם האותיות ע"מ על הפתק שייצג אותה בקלפי.
פורסם לראשונה: 17:12, 04.02.21