4 צפייה בגלריה
יריב לוין יאיר לפיד ונפתלי בנט
יריב לוין יאיר לפיד ונפתלי בנט
לוין, לפיד ובנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)

כשברקע מתגבשת "ממשלת השינוי" וכאשר נמשך המאמץ של יו"ר ימינה נפתלי בנט למנוע עריקה ממפלגתו, קרא היום (שישי) יו"ר הכנסת יריב לוין מהליכוד לבנט וליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להציג את ההסכמים הקואליציוניים שסוכמו עם השותפות העתידיות. לפי החוק, על בנט ולפיד להניח את ההסכמים 24 שעות לפני השבעת הממשלה. ביש עתיד ובימינה הגיבו בחריפות ודרשו לכנס בהקדם את מליאת הכנסת כדי להשביע את הממשלה.
לוין כתב: "ראוי שההסכמים יוגשו למזכירות הכנסת באופן מיידי עם חתימתם". לדבריו, "אי-הגשתם וההימנעות מפרסום כל ההסדרים הנלווים להם מעוררים יותר מחשש, שהסתרתם נעשית במכוון כדי למנוע את התגובה הציבורית כאשר ייחשפו. אני קורא ללפיד ולבנט למסור לאלתר למזכירות הכנסת את ההסכמים ואת פרטי כל ההסדרים האחרים הקשורים עם הקמת הממשלה".
ביש עתיד וימינה הגיבו על הודעת יו"ר הכנסת וטענו כי "ההסכמים הקואליציוניים וקווי היסוד של הממשלה יפורסמו כמובן באופן שקוף וברור לציבור לאחר חתימתם". הם קראו ללוין לכנס את המליאה באופן מיידי: "תודיע לכנסת בהקדם על כך שעלה בידם של חברי הכנסת לפיד ובנט להקים ממשלה, וכנס את המליאה כדי להשביע ממשלה זו".
4 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
איילת שקד ביציאה מביתו של בנט בתום הפגישה
(צילום: שאול גולן )
חברי מפלגת ימינה מתכנסים לישיבת סיעה בביתו של נפתלי בנט
(צילום: משי בן עמי, רועי רובינשטיין)

"גר פה שקרן": הפגנות בעד ונגד ממשלת השינוי מול ביתו של בנט
(צילום: משי בן עמי)

4 צפייה בגלריה
אביר קארה
אביר קארה
"לא ישברו אותנו". ח"כ אביר קארה
(צילום: שאול גולן )
4 צפייה בגלריה
ניר אורבך
ניר אורבך
ח"כ ניר אורבך
(צילום: שאול גולן )
מהליכוד נמסר: "מה זאת אומרת 'לאחר החתימה'? חתמתם. תפסיקו לשקר לציבור. פרסמו את ההסכמים".

חברי ימינה התכנסו בביתו של בנט: "לא יצליחו לשבור אותנו"

מוקדם יותר היום כינס בנט את חברי סיעתו בביתו שברעננה, על רקע הלחץ הכבד שמופעל עליהם למנוע את הקמת הממשלה בראשותו ובראשות יאיר לפיד. לישיבה הגיעה גם שירלי פינטו, מספר 8 בימינה, שאמורה להיכנס לכנסת אם ניר אורבך יחליט לפרוש. עשרות מפגינים בעד ונגד ממשלת השינוי הגיעו למקום, והמשטרה חצצה בין שתי המחאות. המפגינים בעד הקמת הממשלה חילקו לחברי הכנסת המגיעים ורדים - גם לאורבך - ואמרו להם: "אתם גיבורים".
חבר הכנסת אביר קארה נשאל בכניסה לבית אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יצליח לפרק את המפלגה ולמנוע את הקמת הממשלה. הוא השיב: "מה פתאום, עם ישראל מאוחד וחזק. בשני הצדדים יש אנשים שאוהבים את עם ישראל, זה מה שקורה פה. כולם צריכים להתחבק. אף אחד לא יצליח לשבור אותנו, להיפך - אולי אנחנו נצליח לצרף כמה שיותר אנשים, כל עם ישראל צריך להצטרף לממשלה הזו".