2 צפייה בגלריה
עימותים מסביב לשעון, עשרות לוחמים במשימות שיטור אזרחיות ותסכול המשפחות  בגבעת קומי אורי הסמוכה ליצהר
עימותים מסביב לשעון, עשרות לוחמים במשימות שיטור אזרחיות ותסכול המשפחות  בגבעת קומי אורי הסמוכה ליצהר
לוחמי מג"ב ליד יצהר
(צילום: אברהם שפירא)
הפרקליטות ערערה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי על קלות עונשו של תושב יצהר, נחום שלום אריאל, שהורשע בהסתה לאלימות כלפי כוחות הביטחון ובהעלבת עובד ציבור, לאחר שכתב בוואטסאפ שאין בעיה הלכתית להרוג חייל שמשתתף בפינוי ופרסם פוסט מעליב בפייסבוק על שוטר יס"מ שהשתתף בפעילות מבצעית ביצהר.
על-פי האישום המקורי שהוגש על הסתה לאלימות, בתגובה על פינוי והריסת מבנים בלתי חוקיים, ביצהר נקטו מתיישבים יהודים בפעולות אלימות כלפי אנשי כוחות הביטחון ורכושם, שאף גרמו לפציעות בקרב כוחות הביטחון. על רקע ההתרחשויות, התקיים דיון רב-משתתפים בפורום של תושבי היישוב יצהר ("יצהרניקים") ברשת, בדבר לגיטימיות פעילות אלימה נגד כוחות הביטחון הנוטלים חלק בפעילות מעין זו.
2 צפייה בגלריה
כוחות משמר הגבול בדרכם לשטח "הכיפה הסרוגה"
כוחות משמר הגבול בדרכם לשטח "הכיפה הסרוגה"
כוחות מג"ב ביצהר. ארכיון
במהלך הדיון פרסם הנאשם שני פרסומים שבהם גינה את פעילות כוחות הביטחון, ויצא נגד המתנגדים לאלימות. בין היתר הוא כתב: "אין שום בעיה הלכתית להרוג חייל בפינוי לילי. אני ממש לא מצאתי מישהו שיכול להסביר למה אין דין של 'גנב הבא במחתרת'".

על-פי האישום השני בגין העלבת עובד ציבור, עת עסק כוח יס"מ בפעילות שיטור מבצעית ביצהר, הגיע הנאשם למקום וצילם באמצעות הטלפון הנייד שלו שוטר שהיה במקום, וענד על מדיו תג שם שחשף את זהותו. זמן קצר לאחר מכן הוא העלה לחשבון הפייסבוק שלו את תמונת השוטר ולצידה סטטוס עם שמו המלא ודברי גנאי ועלבון בוטים כלפיו.
בתחילה זיכה השופט עודד מורנו מבית משפט השלום בפתח תקווה את הנאשם, אך הפרקליטות ערערה למחוזי - שקיבל את הערר והרשיע את הנאשם. התיק הוחזר לבית משפט השלום לצורך מתן גזר דין - אז נגזר על הנאשם מאסר על תנאי והתחייבות כספית להימנע מעבירה דומה. כעת, בערעור על העונש, מבקשת הפרקליטות להחמיר את עונשו לתקופת מאסר שניתן לרצותה בעבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי כספי לטובת שוטר היס"מ.
בערעור שהוגש באמצעות עו"ד רועי רייס הפרקליטות ביקשה "לצאת בקול רם, ברור ונחרץ נגד הסתה לאלימות בכלל, וכזו המבוצעת כלפי כוחות הביטחון בפרט, ולתת את ההגנה המתבקשת והמתחייבת על-פי דין לגורמי השטח והביצוע הזוטרים הנשלחים חדשות לבקרים למשימותיהם הקשות, השוחקות והרגישות, כדי לשרת את כולנו".