2 צפייה בגלריה
משפחות שכולות עלו לאנדרטת אסון הכרמל
משפחות שכולות עלו לאנדרטת אסון הכרמל
סימה יפרח, הבוקר באנדרטה
(צילום: איתן גליקמן)
לאנדרטת הנספים באסון הכרמל שבסמוך לקיבוץ בית אורן החלו להגיע הבוקר (יום א') משפחותיהם של הקורבנות לטקסי זיכרון אישיים לציון עשור לאירוע הטרגי. בשל הגבלות מגפת הקורונה ואיסור ההתקהלות לא יתקיים השנה טקס מרכזי, וביקורי המשפחות יתפרסו לאורך חמישה ימים – מהבוקר ועד יום חמישי ב-14:00.
2 צפייה בגלריה
משפחות שכולות עלו לאנדרטת אסון הכרמל
משפחות שכולות עלו לאנדרטת אסון הכרמל
המשפחות השכולות באנדרטה
(צילום: איתן גליקמן)
מדובר במשפחותיהם של 34 מתוך 44 הקורבנות. לזכר עשרת הנספים הנוספים ייערכו טקסים אישיים על ידי קציני שב"ס, שיתועדו וישלחו למשפחות השכולות.
בין אלה שהגיעו הבוקר לאנדרטה הייתה סימה יפרח, אמה של מישר איילה יפרח ז"ל, שהניחה זר בקיר האבנים והדליקה נר לזכר בתה. "כל יום הוא כאב", אמרה. "חלפו עשר שנים אבל האסון לא מרפה. בשיחה האחרונה בינינו לפני האסון עוד שמעתי את הצחוקים באוטובוס".
(צילום: ירון שרון, תסריט ועריכה: תמר אברהם)

השריפה שהובילה לאסון הכרמל פרצה ביום חמישי, 2 בדצמבר 2010, ערב נר ראשון של חנוכה. צוערי שירות בתי הסוהר שנשלחו לפנות את הכלואים ואנשי הסגל מכלא "דמון" נקלעו בעודם באוטובוס למלכודת אש בין מחצבות קדומים לבית אורן. באסון נספו 37 צוערים, נהג האוטובוס, שלושה לוחמי אש ושלושה קציני משטרה שניסו להציל את קורבנות האוטובוס הבוער.
במסגרת הטקסים האישיים שיתקיימו השבוע תלווה כל משפחה על ידי מפקד היחידה של הנופל, קצינת הנפגעים וקצינת רווחה. יודלק נר זיכרון אישי ויונח פרח. כלל המפגשים יתועדו.