2 צפייה בגלריה
שגריר נורבגיה התחסן
שגריר נורבגיה התחסן
שגריר נורבגיה התחסן
(צילום: שגרירות נורבגיה)
"הייתה חוויה נהדרת במרכז החיסונים נגד קורונה במרכז תל אביב. תודה רבה שסיפקתם לי את החיסון בדרך היעילה ביותר. מחכה לזריקה הבאה שלי בעוד 3 שבועות". כך צייץ היום (שלישי) שגריר נורבגיה בישראל קאר ריידר אס, שהתחסן אתמול נגד קורונה. בימים האחרונים התחסנו עוד כמה שגרירים זרים, בהם שגרירי טנזניה, תאילנד, אקוודור ועוד. אחד מהם, שביקש שלא להזכיר את שמו ומדינתו, סיפר: "אני האזרח הראשון במדינה שלי שקיבל חיסון".
שגרירת תאילנד בישראל פנאבאה צ'אנדרארשמיה צייצה: "קיבלתי את המנה הראשון של החיסון של פייזר היום. תודה כנה לממשלת ישראל".
חלק מהשגרירים הללו התחסנו בזכות ביטוח הבריאות הפרטי שלהם באמצעות קופות החולים; אחרים התחסנו ב"קומבינה" בעקבות הודעות שקיבלו על שאריות של חיסונים לפני שהושלכו לפח.
2 צפייה בגלריה
שגרירת תאילנד התחסנה
שגרירת תאילנד התחסנה
שגרירת תאילנד מקבלת חיסון
(צילום: שגרירות תאילנד)
שר החוץ גבי אשכנזי הנחה את חטיבת הטקס במשרד החוץ, האחראית על הקשר עם הסגל הדיפלומטי הזר בישראל, לסייע לדיפלומטים הזרים להתחסן בחיסון הקורונה. משרד החוץ פנה למשרד הבריאות על מנת למצוא מתווה מוסכם לחיסון הדיפלומטים הזרים המשרתים בישראל.
בעקבות המהלך שאותו החל אשכנזי, בעוד כשבועיים יחל מבצע חיסון לקהילה הדיפלומטית בישראל בהתאם למדיניות משרד הבריאות על-פי קבוצות הגיל הרלוונטיות.
כמו כן, בישיבת הממשלה הוחלט לחסן את כל שגרירי ישראל בעולם, הדיפלומטים, העובדים הישראלים (אית"ן) ובני משפחותיהם בחו"ל.
החשב הכללי באוצר סירב בהתחלה לממן את הגעת השגרירים ובני המשפחות לארץ. שר החוץ גבי אשכנזי העלה את הנושא בישיבת הממשלה וביקש שהסוגייה תאושר. ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך ואמר כי "זו חובתנו לדאוג לחיסון כלל אזרחי ישראל" והנחה את המטה לביטחון לאומי (מל"ל) לגבש את הפתרון המהיר, היעיל והחסכוני ביותר. בין השאר, מדובר על הטסתם לארץ לחיסונים או הטסת צוותים לחו"ל לחיסון מרוכז של אנשים. "נוציא מטוסים עם צוותים. זה ייפתר", אמר נתניהו.