שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס גרינפילד הודיעה הערב (יום ה') כי הממשל האמריקני חידש את הסיוע ההומניטרי לפלסטינים, שהופסק על ידי ממשלו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ.
3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
"חלק מחידוש מחויבותנו כלפי העם הפלסטיני". ביידן
(צילום: AFP)
לדבריה, הממשל העביר 15 מיליון דולר לאוכלוסיות פגיעות בגדה המערבית וברצועת עזה. זאת לצורך סיוע במאבק במגפת הקורונה. "הנשיא ביידן מחדש את תוכניות הסיוע האמריקניות שתומכות בפיתוח הכלכלי וסיוע הומניטרי עבור העם הפלסטיני", מסרה השגרירה בהודעה.
תומס גרינפילד ציינה כי "סיוע דחוף ונחוץ זה הוא חלק מחידוש מחויבותנו כלפי העם הפלסטיני. הסיוע יעזור לפלסטינים במצוקה קשה, ויביא יותר יציבות וביטחון גם לישראלים וגם לפלסטינים. זה תואם את האינטרסים שלנו ואת הערכים שלנו, וזה מתיישב עם המאמצים שלנו למגר את המגפה ואת חוסר הביטחון התזונתי ברחבי העולם".
3 צפייה בגלריה
פלסטינים מתחסנים במעבר מיתר
פלסטינים מתחסנים במעבר מיתר
"הממשל מעודד מהיוזמה". חיסון פלסטינים במעבר מיתר
(צילום: gettyimages)
עוד אמרה השגרירה כי הממשל מודאג במיוחד מכך שהמגפה "הטילה עומס רציני על הצרכים הכלכליים וההומניטריים של הפלסטינים. לכן, היה מעודד לראות את היוזמה של ישראל לחסן עובדים פלסטינים. אנו קוראים לישראל ולרשות הפלסטינית להמשיך בשיתוף הפעולה".
תומס גרינפילד אמרה כי ארה"ב מעוניינת לראות גם את הישראלים וגם את הפלסטינים נוקטים צעדים לקראת פתרון של שתי מדינות. "ארה"ב מצפה להמשך עבודתה עם ישראל, עם הפלסטינים ועם הקהילה הבינלאומית להשגת שלום מבוקש במזרח התיכון. בואו נשתדל להשיג את השלום והשגשוג עבור כולם".
3 צפייה בגלריה
 טראמפ מפסיק את הזרמת הכספים לאונר"א
 טראמפ מפסיק את הזרמת הכספים לאונר"א
מבנה של אונר"א בשכם
(צילום: AFP)
ב-2018 הודיע ממשל טראמפ על שורה של צעדים נגד הפלסטינים. באוגוסט הודיע הממשל על קיצוץ של יותר מ-200 מיליון דולר בכספי הסיוע לפלסטינים, בעקבות בחינה מחדש של היקף הסיוע. בהודעה שנמסרה לחברי הקונגרס אז נכתב כי התקציב יועבר לנושאים בעלי עדיפות גבוהה יותר בהתאם לאינטרסים הלאומיים של ארה"ב ומשלם המסים האמריקני.
בתחילת ספטמבר 2018 הורה הממשל על ביטול המימון לכל קרנות סיוע האו"ם לפליטים הפלסטינים, בהן אונר"א. מאוחר יותר פורסם כי כספי הסיוע האמריקניים יקוצצו גם מקרנות סיוע לטיפולים אונקולוגיים בבתי חולים במזרח ירושלים. שבוע וחצי לאחר מכן הודיעה ארה"ב על סגירת נציגות אש"ף בוושינגטון. אחרי כמה ימים הודיע טראמפ על ביטול התוכנית האחרונה שמומנה על-ידיו במסגרת סיוע לפלסטינים - ליוזמות שמטרתן לקרב בין ישראלים לפלסטינים.