תיעוד קריסת הטריבונה
(צילום: עותף ירושלים)

שבוע לאחר האסון בבית הכנסת המאולתר בערב חג השבועות בגבעת זאב, המועצה המקומית דורשת ממח"ש לפתוח בחקירת התנהלות השוטרים המעורבים. במכתב שנשלח היום (א') לראש מח"ש קרן בן-מנחם, נטען כי המשטרה היא "צד למחלוקת ולבירור הנצרך" ולכן ניהול החקירה על ידה מהווה "ניגוד עניינים מובהק ואף מעלה חשש לשיבוש הליכי חקירה ומשפט ותיאום עדויות".
2 צפייה בגלריה
טריבונה קרסה בגבעת זאב בירושלים
טריבונה קרסה בגבעת זאב בירושלים
הטריבונה שקרסה בגבעת זאב. במועצה טוענים: "המשטרה בחרה לגלגל את האחריות לפתחם של אחרים"
(צילום: AP)
ביום רביעי האחרון דווח ב-ynet כי מפלג ההונאה של מחוז תל אביב זימן לחקירה בעלי תפקידים במועצת גבעת זאב ואת מארגני האירוע של חסידות קרלין, בחשד לגרימת מותם של מאיר גלויברמן (13) ומרדכי רובינשטיין (23) בקריסת הטריבונה בערב שבועות. עשרות בני אדם נוספים נפצעו באסון.
במכתב ששלחה היום המועצה באמצעות עו"ד יחיאל וינרוט, נכתב כי "לאחר האסון נפתחה חקירה בדבר נסיבות האסון והאחריות לו, ובמסגרתה נחקרו בין היתר גורמים במועצה המקומית גבעת זאב. על הצורך בחקירה האמורה דומה שאין חולק, אולם, למרבה האבסורד, הגורם המבצע את החקירה הוא משטרת ישראל. אבסורד מדוע? שכן, כלפי משטרת ישראל עלו טענות קשות בדבר חלקה באסון. ראש המועצה המקומית חשף בכלי התקשורת כי פנה מפורשות אל משטרת ישראל, אך זו סירבה לנקוף אצבע והתנערה מאחריות".
2 צפייה בגלריה
בית כנסת קרלין בגבעת זאב
בית כנסת קרלין בגבעת זאב
"טענות קשות נגד המשטרה". ניידות מחוץ לאתר הבנייה שבו התקיימה התפילה בערב החג
(צילום: אלי מנדלבאום)
המכתב התייחס גם לחשיפת ynet ולפיה ממונה הבטיחות בגבעת זאב התריע שבועיים לפני האסון. "בתקשורת פורסם מכתבו של ממונה הבטיחות היישובי, דודי זקן, אל משטרת ישראל, בו הוא התריע בדבר האירוע הקרוב, עמד על הסכנות הגלומות בו וסיים בבקשה מפורשת: 'אנו מבקשים ממשטרת ישראל לאכוף את החוק בעניין זה'. אלא שפנייה זו נפלה על אוזניים ערלות, כאשר המשטרה, כפי שעולה ממכתבה שנשלח ביום האירוע עצמו, בחרה להעלים עין מהמתרחש ולגלגל את האחריות לפתחם של אחרים", נכתב.
במועצה טענו כי "ביצוע הבירור והחקירה בידי גוף, שלפי הטענות אחראי למחדל ולאסון והינו בעצמו צד למחלוקת ולבירור הנצרך, הינו דבר שלא יעלה על הדעת, מהווה ניגוד עניינים מובהק ואף מעלה חשש לשיבוש הליכי חקירה ומשפט ותיאום עדויות על כל המשתמע מכך.
"בדיוק על מנת למנוע ניגוד עניינים וחששות מסוג זה, הוקמה המחלקה לחקירות שוטרים, המהווה יחידה עצמאית שאינה תלויה במשטרת ישראל", נכתב. "לפיכך, הנכם נדרשים לחקור את האירוע לעומקו, כמקובל במקרים שבהם הטענות מופנות כלפי המשטרה".