עיריית בני ברק סגרה הערב (חמישי) בתי כנסת שלא שומרים על ההנחיות: "זאת צביטה בלב ודמעה בעין אבל אין ברירה", הסביר דובר העירייה שאחראי על ההסברה לתושבי העיר.
הפורום המשותף לרבני בני ברק ולרופאים החליט על סגירה מיידית של שני מתחמי בתי כנסת וכוללים, לאחר שמצאו ליקויים והעדר שמירה על ההנחיות. במהלך סיורים של צוותי הפיקוח של הוועדה, שהוקמה אתמול, התגלו ליקויים ביומיים האחרונים ועם קבלת תמונת המצב החליטה הוועדה להעביר את הנושא למערך האכיפה של השיטור העירוני והמשטרה. בהתאם, פעל השיטור העירוני לסגירת "בית הלל" בשיכון ויזניץ' וכעת בדרכו למתחם נוסף.
עיריית בני ברק מסרה כי "בתי הכנסת והמוסדות בעיר יורשו לפעול אך ורק בכפוף למינוי גבאי ואחראי קורונה שיהיה מחויב לשמירה ואכיפה של כל כללי הבטיחות והוראות רבני העיר והצוות הרפואי".
דובר העירייה קיוי הס אמר ל-ynet כי "סיורים מתקיימים מידי יום בכל מוסדות התורה ובתי הכנסת, סיורים גלויים וסמויים, כשהוועדה נוקטת פעולה בלתי מתפשרת עד לשינוי מכריע בהיקפי התחלואה. היו מהלכים בעבר אבל כרגע בגלל חומרת המצב אין פשרות ויש אצלנו אפס סבלנות. בני ברק לקחה את עצמה בידיים כדי לא להגיע לסגר. בבני ברק נגמרו החגיגות".
1 צפייה בגלריה
מתפללים בית כנסת מסיכות מסכות הגבלות קורונה בני ברק ישראל
מתפללים בית כנסת מסיכות מסכות הגבלות קורונה בני ברק ישראל
מתפללים עם מסכה בבני ברק
(צילום: AP)
מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב עולה כי 922 בני אדם אובחנו מחצות עם קורונה בישראל. לפי הנתונים המעודכנים, חלה עלייה במספר חולים שמאושפזים במצב קשה, שעומד על 122 בני אדם.
מספר המאובחנים נכון לשעה 19:00 הוא הגבוה מהממוצע בתקופה האחרונה. מחצות, בוצעו 17,397 בדיקות, ואחוז התוצאות החיוביות עומד על 5.5% - כלומר אחד מכל 18 נבדקים קיבל תשובה חיובית.
מתחילת החודש אובחנו 9,424 ישראלים כחולי קורונה, יותר מכל חודש יוני וכמעט כמו מספר המאובחנים בכל חודש אפריל – אז הוטל סגר. מדובר בממוצע של יותר מ-1,000 חולים חדשים ביום בחודש יולי. העיר שבה הכי הרבה חולים פעילים היא ירושלים, עם 2,189 מאובחנים. אחריה מתייצבת תל אביב עם 1,372, בני ברק עם 1,157 ו-861 באשדוד.