ח"כ השכל חוברת לסער: "החלפת השלטון הכרחית"
(צילום: ערוץ כנסת )

חברת הכנסת שרן השכל הודיעה היום (רביעי) על התפטרותה מהליכוד ועל חבירתה למפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער. "החלפת השלטון הכרחית", אמרה השכל, והוסיפה: "אירועי הימים האחרוני המחישו שלממשלה הזו אין מנדט להמשיך ולשלוט".
הבא בתור אחרי השכל ברשימת הליכוד הוא השר לשעבר איוב קרא, שעשוי להיכנס לכנסת במקומה, אך אמר היום שלא בטוח שיצטרף: "עד מחרתיים אחליט אם להיכנס לכנסת או לא, בעקבות עיסוקיי עם מדינות המפרץ והשלום הכלכלי שכל כך קרוב לליבי. אני מבקש להודות לכל עשרות אלפי התומכים שמאתמול מציפים אותי בתמיכה ובאהבה כדי לראות אותי חזרה בבית המחוקקים".
6 צפייה בגלריה
שרן השכל באולפן ynet
שרן השכל באולפן ynet
"המצפון לא מאפשר לי להיות חברה בליכוד בהנהגתו הנוכחית". השכל
(צילום: אבי מועלם)
6 צפייה בגלריה
פריימריז ליכוד בחירות
פריימריז ליכוד בחירות
עשוי לחזור לכנסת. איוב קרא
(צילום: מוטי קמחי)
6 צפייה בגלריה
גדעון סער על מצב הקורונה בישראל
גדעון סער על מצב הקורונה בישראל
"שרן - אשת ציבור חזקה עם עמוד שדרה ומצפן ערכי". סער
(צילום: עמית שאבי)
לדברי השכל, "כשהצטרפתי לליכוד עשיתי זאת מתוך הבנה שזוהי המפלגה המתאימה ביותר עבורי. קראתי את הספרים של ז'בוטינסקי ובגין ומצאתי בהם ביטוי לתפיסת עולמי - מדינה יהודית, התיישבות, כלכלה ליברלית, דמוקרטיה איתנה, ממלכתיות ובעיקר אחדות בין כל חלקי העם. השנה האחרונה הבהירה כמה גדול הפער בין הרעיונות האלה לבין הערכים והנורמות שאמפיינים את הליכוד היום".
"מהבטחה על הרפורמות הנחוצות במערכת המשפט, נותרו רק מילים", הוסיפה השכל. "ההתחייבות להחלת ריבונות ביהודה ושומרון − נזנחה. יוזמות להורדת יוקר המחייה − טורפדו. ומעל לכל − הממשלה הנוכחית נחלה כישלון מוחלט בניהול המדינה, וביזתה את האמון שניתן לה על-ידי אזרחי המדינה. אירועי הימים האחרונים רק המחישו שלממשלה הזו אין מנדט להמשיך ולשלוט".
"בנסיבות אלו, מצפוני אינו מאפשר לי להמשיך לתמוך בממשלה הזו, וגם לא להיות חברה בליכוד בהנהגתו הנוכחית", אמרה. "לכן, בכוונתי להשיב את המנדט שלי לליכוד, ולהתפטר מחברותי בכנסת − ואעשה זאת בהקדם".
6 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
מספר 2 במפלגה. ח"כ שאשא ביטון
(צילום: קובי קואנקס)
6 צפייה בגלריה
יועז הנדל וצבי האוזר
יועז הנדל וצבי האוזר
"מצבו המשפטי של נתניהו מכתיב את המצב הפוליטי". הנדל והאוזר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השכל קראה לחברי מפלגתה לשעבר לחבור אליה, וטענה: "פעמים רבות נעשו ניסיונות להשתיק אותי או לקנות את נאמנותי, ואף להדיח אותי מהתנועה − רק כי העזתי לשאול, לבקר, או לייצג את הערכים שבשמם נבחרתי. רבים מכם ראו בי את הקול שלכם בכנסת - ואני מודה לכם על כך מעומק לבי. אני קוראת לכם להצטרף אלי, ולהמשיך להיאבק ביחד להגשמת אותן מטרות − אך הפעם במפלגה שבה זה אפשרי, ותחת מנהיגות אחראית".
"אני אוהבת אתכם באמת, ועבורי ההחלטה הזו קשה מנשוא", הוסיפה. "אך ליבי שלם כי אני מאמינה שהחלפת השלטון הכרחית".
ח"כ השכל תמכה בעבר בגדעון סער כשהתמודד לראשות הליכוד, והצטרפותה למפלגה החדשה נחשבה רק לעניין של זמן. לדבריה, "ניסיון בכל תחומי העשייה, אומץ פוליטי, תבונה, ממלכתיות, ונקיון כפיים − הן התכונות שראוי לנו לדרוש מראש ממשלתנו".
6 צפייה בגלריה
מיכל שיר
מיכל שיר
עזבה את הליכוד וחברה לסער. ח"כ שיר
(צילום: אבי מועלם)
סער בירך היום על הצטרפותה ואמר: "שרן היא אשת ציבור חזקה עם עמוד שדרה ומצפן ערכי. היא מייצגת באופן מובהק את השקפת העולם הליברלית, רעיון השוק החופשי וערכי החירות האישית והכלכלית. ראיתי מקרוב את אומץ ליבה כשהתייצבה לצדי כבר לפני שנה עת התמודדתי על ראשות הליכוד מול נתניהו. בחמש השנים שבהן היא מכהנת בכנסת התבלטה שרן גם בייצוג ישראל בפורומים בינלאומיים. בכנסת הנוכחית נבחרה, בנוסף לתפקידה כסגנית יו"ר הכנסת, גם לתפקיד יו"ר ועדת המשנה (של ועדת החוץ והביטחון) למדיניות חוץ".
"שרן היא אשת ציבור צעירה ומבטיחה שעתידה לפניה, המחזקת היום את התקווה החדשה", הוסיף. "יחד איתה נחולל שינוי במדינה. נהפוך אכזבה לתקווה. נקשיב לאזרחים, נאחד את החברה, נשקם את הכלכלה, נחזיר את הממלכתיות ונוביל את ישראל לעתיד טוב יותר".
עד כה חברו לסער מהליכוד גם חברת הכנסת מיכל שיר, שתמכה בו בפריימריז, וחברת הכנסת יפעת שאשא ביטון - שהתמזגה בזמנו לליכוד במסגרת מפלגת כולנו של משה כחלון. חברת הכנסת שאשא ביטון, שצברה פופולריות בתור ראש ועדת הקורונה של הכנסת, תהיה מספר 2 של סער במפלגה החדשה. השניים סיכמו שסער יעמוד בראש הרשימה ויהיה המועמד לראשות הממשלה, ואילו שאשא ביטון תהיה ממלאת מקום וסגנית יו"ר התנועה. אם סער ייבחר לראש הממשלה, שאשא ביטון מיועדת לתפקיד ממלאת מקום ראש הממשלה וסגניתו.
בנוסף, הצטרפו אליו גם חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר מסיעת דרך ארץ. השניים אמרו אז כי "מצבו המשפטי של נתניהו מכתיב את המצב הפוליטי".