דברי נומה על העלייה בתחלואת הקורונה בקרב החרדים

משרד הבריאות עדכן הערב (יום א') כי מתוך 96 דגימות חדשות שנלקחו עם חשד להימצאות המוטציה הבריטית לנגיף הקורונה, התקבלו שבע דגימות חיוביות. עד כה זוהו בישראל 30 נשאים של המוטציה, בהם שישה שחזרו בוודאות מחו"ל.
הדגימות החיוביות האחרונות נמצאו בירושלים, בני ברק וגבעת זאב. במשרד הבריאות הדגישו כי ככל הידוע מדובר בהדבקה ללא רקע נסיעה לחו"ל.
עוד נמסר ממשרד הבריאות כי "כיום ישנן עוד כ-300 דגימות נוספות מכל הארץ שנמצאות בתהליכי ריצוף, כחלק מהמערך הלאומי לריצוף גנטי שהקים משרד הבריאות. נמשיך לעדכן בממצאים ככל שיהיו".
1 צפייה בגלריה
מעדבדה לבדיקות קורונה קופת חולים לאומית באור יהודה
מעדבדה לבדיקות קורונה קופת חולים לאומית באור יהודה
ארכיון
(צילום: EPA)
במקביל, מנתוני משרד הבריאות עולה כי 2,540 ישראלים אובחנו כחיוביים לקורונה מחצות. בסך הכול בוצעו כי 43 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 6%.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,295 חולי קורונה, 761 מהם במצב קשה. 209 חולים מחוברים למכונות הנשמה – מדובר בנתון המתקרב לשיא שנרשם בחודש אוקטובר – אז היו בישראל 226 מונשמים. לשם השוואה, בתחילת דצמבר היו בישראל 82 חולים שהיו מחוברים למכונות הנשמה.

57 נפטרים בסוף השבוע

מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 3,412 - שמונה מהם היום. משרד הבריאות עדכן כי בסוף השבוע נפטרו 57 חולי קורונה. בחודש דצמבר נפטרו 472 חולים – ממוצע של כ-15 חולים ליום.
בירושלים יש קרוב ל-10,000 חולים פעילים ושיעור הבדיקות החיוביות בעיר עומד על 12%. בבני ברק יותר מ-2,000 חולים פעילים ושיעור החיוביים בשבעת הימים האחרונים עומד על 15%. בתל אביב-יפו כ-1,500 חולים פעילים ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 3%, ובחיפה כ-1,350 חולים פעילים עם שיעור בדיקות חיוביות של 5%.
ראש הדסק החרדי ב"מגן ישראל", אלוף (מיל') רוני נומה, הציג מוקדם יותר הערב נתונים עדכניים ולפיהם 26% מהחולים ביממה האחרונה הם חרדים – יותר מפי שניים ממשקלם היחסי באוכלוסייה.
לדבריו, קצב ההידבקות במגזר נמצא בחודש האחרון במגמת עלייה מטרידה. גם שיעור המאומתים מקרב הנבדקים בציבור זה הוא הגבוה ביותר – 15%, לעומת 11% בחברה הערבית ו-4% בכללית.
"צריך לטפל פה בפעולות חירום", אמר נומה, אך הדגיש כי רמת התחלואה לא הגיעה עדיין לזו שהייתה במהלך חגי תשרי, עם זאת העיר כי יש להתייחס לנתון זה כגבוה יותר, משום שהוא אינו מביא בחשבון את האשפוזים בבית ובקהילה: "זה יוצא סביב ה-10%-12%".