"נוכלים, שקרנים". ח"כ מולא, היום בריאיון ל-ynet
(צילום: אבי חי)

ח"כ פטין מולא (הליכוד) תקף היום (ד') בחריפות את הוועדה המסדרת, אחרי לילה של הצבעות. בריאיון לאולפן ynet הוא גם טען שהודעת מפלגתו בחשבון הטוויטר נגד שלושה מחברי הכנסת שבשורותיה בגין קיזוזים בהצבעות לכאורה - היא פייק ניוז.
"הייתי בכנסת ביום שני, עד שלישי לפנות בוקר. הצבענו על כל החוקים, התנגדנו ועשינו את מה שצריך לעשות", אמר מולא, "ההודעות האלה הן שקריות ללא שום יסוד", אמר. כשנשאל מי פרסם הודעה שכזאת ומה האינטרס במפלגה - טען שאינו יודע.
"אני וחבריי נלחמים בוועדה המסדרת על כל הסימפוזיון שעושים שם", תקף מולא, "הם מונעים מאיתנו לדבר ולהביע את דעתנו על חוקים שהם רוצים להביא ביום אחד. לא יעלה על הדעת שכנסת ישראל תיתן לפושעים האלה להעביר 15 חוקים ב-24 שעות. צריך ללמוד את החוקים האלה, לא בא בחשבון שתוך 20 שניות אני מקבל שלוש קריאות לצאת החוצה, אני וחבריי בליכוד ובימין.
"זה הזוי, פוגע בדמוקרטיה ובכנסת ישראל, ועל זה צריך לתת את הדעת", המשיך, "יו"ר הכנסת נותן לפושעים האלה לעשות מה שהם עושים. הם פושעים, שקרנים, נוכלים. לא ייתכן שיביאו 15 חוקים במשך 5 שעות, בעוד שהם בכלל לא מכירים אותם".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מולא: "יו"ר הכנסת נותן לפושעים האלה לעשות מה שהם עושים
(צילום: יואב דודקביץ)
חבר הכנסת תקף את "ממשלת השמאל שנתמכת בידי רע"מ וליברמן", כלשונו, על רקע סיום תשלומי דמי החל"ת לבני 45 ומטה. "זורקים אנשים לרחוב", אמר, "אחרי משבר הקורונה, הנה גל רביעי שלא יודעים להתמודד איתו. חיילים מאומתים בצה"ל, יותר מ-220 חיוביים לנגיף בכלל. איפה לפיד, ראש הממשלה החליפי שהוא ראש הממשלה בפועל?".
עוד על לפיד אמר מולא: "שר החוץ לפיד הולך לקטוף ולקצור את הפירות וההישגים ההיסטוריים שהוביל נתניהו בהסכמי השלום עם איחוד האמירויות. טוב עשה שר החוץ שציין זאת בנאומו".
ח"כ ביטון על השיח האלים בוועדה: "דורסנות מיותרת של הקואליציה"
(צילום: אבי חי, משי בן עמי)

במשדר התראיין גם ח"כ חיים ביטון (ש"ס), שהאשים את הקואליציה ב"יצירת שיח דורסני". זאת על רקע חילופי המילים הקשות שנשמעו אתמול בכנסת וההתנהלות הכללית המתוחה בין הצדדים. "הם אולי מוגזמים, אבל בואו לא נתייפייף, זה דו-צדדי", הוא טען. "אפשר לומר את כל הדברים אחרת, אבל אי אפשר לשפוט אנשים. לשבת בשעת אמצע לילה אחרי מריטת עצבים של יום שלם, מעולם לא היה דבר כזה - באמצע לילה לבן של מליאת דוברים, להתחיל וועדה מסדרת. זה לא נורמטיבי".
על יחס גוש הימין ליריביהם במסדרונות הכנסת אמר ביטון: "האופוזיציה תמיד 'הטרילה' את הקואליציה, השאלה היא איפה נחצים הקווים. אני חושב שהדברים מגיעים ממקום של לחץ ופחד ולא של התנהלות מוסדרת. יש לחץ מצדם להעביר הכול ומהר. דיברנו איתם על דחייה של חלק מהחוקים, הם רוצים הכול ומיד, ולכן הם בלחץ גדול. המציאות היא שהם יוצרים דורסנות שלא הייתה בעבר.
"אני חושב שהם לא האמינו שתהיה כזאת אופוזיציה לוחמת, וזה מערער. הם שואלים את עצמם שאלות מחדש", טען, "בכל אופן זה הכלי הפרלמנטרי שאנחנו משתמשים בו בכל העוצמה, והוא יביא בסוף את התוצאה".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת הריקה, הלילה
(צילום: יואב דודקביץ)
ביטון נשאל על עתיד האופוזיציה בהתנהלות הנוכחית, והשיב: "אפשר להאמין שזה יהיה קשה, אבל אני רואה את יו"ר התנועה שלי אריה דרעי, את נתניהו. הם לא יושבים בחדר ומחכים לחזור, אלא נמצאים במליאה ומנהלים את הנושא בצורה מופתית.
"יש להם רוב", אמר בהתייחסו לקואליציה, "וכללי הדמוקרטיה קובעים שיש להם יכולת להביא קודם את המצביעים שלהם. אחרון הנואמים הוא תמיד מהקואליציה מתוקף החוק והדמוקרטיה שנותנים לשלטון הרוב לשלוט יותר. הנואם האחרון יכול לנאום כמה שהוא רוצה. אף אחד לא בונה על זה שהם לא יצליחו להעביר את שלל החוקים הנורמליים שהביאו. יש חוקים שיש להם בעיות, והם יציפו את הבעיות בתוך הגוש".