"תחזירו את הילדים לבתי הספר"
(צילום: אורי דוידוביץ)

מבצע "מגן חינוך", שבמסגרתו נבדקו עד עכשיו לקורונה עובדי ההוראה, יורחב במסגרת פיילוט חדש גם לתלמידים. בשלב הראשון יתקיים הפיילוט בארבע רשויות מקומיות - אום אל פחם, גבעת שמואל, רחובות ורהט, ובמסגרתו יעברו התלמידים בדיקות קורונה אחת לשבוע. בשלב השני צפויות להצטרף לפיילוט גם תל אביב-יפו ומודיעין. עד כה, רק תלמידי הישיבות השתתפו במבצעי בדיקות של פיקוד העורף.
הפיילוט יחל בבתי הספר רק אם תינתן הסכמה מצד 85% לפחות מהורי התלמידים. מנגד, הורים לתלמידים בבתי הספר הללו חוששים כי חיוב התלמידים בבדיקות יעלה באופן ניכר את מספר הבידודים שאליהם הם ייכנסו. תחילת הפיילוט בכל בית ספר תותנה בהגעה לסף החתימות הנדרש.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה
בדיקות קורונה
בקרוב בת"א ובמודיעין? בדיקות קורונה סרולוגית בבית ספר
(באדיבות בית החולים שיבא )
בהודעה שנשלחה היום (שלישי) להורי התלמידים נכתב: "על מנת לצמצם את התחלואה במדינת ישראל, ובפרט על מנת לשמור את מערכת החינוך פתוחה, אנו משיקים את תכנית 'מגן חינוך' שמטרתה איתור מוקדם של תחלואה במערכת החינוך על ידי ניטור קבוע של תלמידים ומורים. מטרת הפיילוט הינה לבדוק את התלמידים והמורים אחת לשבוע ובכך לצמצם את ההידבקות התוך-בית ספרית ובכך לתרום להשארת בית הספר פתוח לאורך זמן".
בתוך כך, נדגיש כי טרם נקבע הפורמט הסופי שבמסגרתו ייבדקו התלמידים, אך הנטייה של משרד הבריאות - שמוביל את המהלך ביחד עם משרד החינוך - היא להציב עמדות בדיקה בכניסה לבתי הספר שבהן ייבדקו התלמידים. שיטת הדיגום שתיושם לתלמידים תהיה כזו שמכאיבה פחות, שכן לאחרונה שינה משרד הבריאות את הנחיות הביצוע שלו לבדיקות קורונה. לפי ההנחיות החדשות, המטוש יוחדר רק לקונכיית האף ולא לתעלות האף – פרוצדורה שצפויה להפחית באופן משמעותי את מידת הכאב ואי-הנוחות שנגרמת במהלך הבדיקה, שכיום היא עמוקה הרבה יותר.
הורים לתלמידים בבתי ספר בגבעת שמואל קיבלו הבוקר הודעה על תחילת הפיילוט, והתבקשו לחתום על כך שהם מאשרים לילדיהם להיבדק לקורונה אחת לשבוע. אריאל, אביו של שני תלמידים שצפויים להשתתף בבדיקות, אמר: "אני חושב שעם כל הרצון הטוב להתגבר ולאתר, זה ברור שהמתווה יוביל לבידודים של כיתות שלמות".
לדבריו, "גם במסמכים כתוב שהם מבינים שהמתווה יוביל להרבה בידודים. אנחנו מבינים את ההיגיון שבמהלך, אך חוששים שמשרד הבריאות יביא בדיקות שהן מספיק אמינות כדי שלא נגיע למצב שאנחנו נכנסים ויוצאים מבידוד כל הזמן".
כאמור, לפני כשלושה שבועות הודיע משרד הבריאות על תחילת מבצע "מגן חינוך", וקרא לעובדי הוראה בבתי הספר וגני הילדים לעשות בדיקת קורונה. עם זאת, עובדי ההוראה לא מחויבים לעבור את הבדיקה, וגם פרק הזמן בין בדיקה לבדיקה לא נקבע בתוכנית.
בתוך כך, מחצות ועד לשעה 17:45 אובחנו 413 חולי קורונה בישראל. מספר החולים במצב קשה ירד ל-319, ואילו מספר המונשמים עלה ל-124. בנוסף, 2,736 חולי קורונה נפטרו בישראל מפרוץ המגפה, ויותר מ-325 אלף איש נדבקו. אתמול אובחנו 861 חולים, ואחוז הבדיקות החיוביות עמד על 1.8%.