3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד
נתניהו בקרב בלימה, בנט ולפיד מתקדמים
(צילום: קובי קואנקס, הדר ייואביאן)
בשעה שהזמן שנותר לראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו להקים ממשלה הולך ואוזל, בליכוד ממשיכים לנסות להפעיל לחץ על יו"ר ימינה נפתלי בנט במטרה למנוע הקמת ממשלת רוטציה בראשותו יחד עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, כשמאחוריהם גוש השינוי.
ואולם, בזמן שנתניהו בקרב בלימה, בגוש השינוי כבר מתקדמים קדימה. מחלוקות רבות כבר נפתרו, אך אחת המחלוקות המרכזיות היא שאלת יו"ר הכנסת, במקרה שתוקם ממשלה. ביש עתיד מתעקשים לקבל את התפקיד עבור ח"כ מאיר כהן, שאמור היה להתמנות לתפקיד עוד לפי ההסכם המקורי עם כחול לבן.
3 צפייה בגלריה
חצי חצי מאיר כהן וזאב אלקין
חצי חצי מאיר כהן וזאב אלקין
מי יהיה יו"ר הכנסת? זאב אלקין ומאיר כהן
(צילום: הדר יואביאן, קובי קואנקס)
אי-בחירתו ליו"ר הכנסת ובחירתו של בני גנץ לתפקיד, נזכיר, הייתה אחת הסיבות לפירוק השותפות בין לפיד לגנץ. את התפקיד מנגד מבקש גם השר לשעבר זאב אלקין מתקווה חדשה, והמחלוקת טרם נפתרה לפי שעה. חילוקי דעות התפתחו גם סביב תיק העלייה והקליטה, שאותו דורשת ישראל ביתנו להחזיר לידיה, בשעה שכחול לבן מתעקשת עליו גם כן.
אחד האתגרים הגדולים לפי שעה הוא שמירה על הבטחת הבחירות של לפיד לפיה תוקם ממשלה קטנה, ומנגד העברת תיקים בכירים מספיק לחברי גוש המרכז-שמאל, במטרה להימנע מהערמת קשיים מצדם.
בדיונים הנוגעים להרכבת הממשלה שבראשה יעמדו בנט ואחריו לפיד עלה שמה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי כמועמדת לתיק הפנים. עם זאת, בגוש בנט-סער עדיין מנהלים מאבק על התיק במטרה להשאיר אותו בגוש הימני של הממשלה. התיק מיועד, כך נראה, לשנייה ברשימתו של בנט – איילת שקד.
3 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי ואיילת שקד
מרב מיכאלי ואיילת שקד
מי תהיה שרת הפנים? מרב מיכאלי ואיילת שקד
(צילום: טל שחר, הדר יואביאן)
בדרך לממשלת בנט-לפיד? פאנל באולפן ynet
(צילום: שחר גולדשטיין)

בגוש שואפים לסגור בתוך ימים את הממשלה – ולהגיע עמה לנשיא המדינה כדי לקבל את המנדט.
בתוך כך, כמנוף לחץ ראשון על בנט, אישרה אמש ועדת החוקה של הליכוד את בקשתו של ראש הממשלה נתניהו והסמיכה אותו לאחד סיעות ולהגיש רשימת מועמדים משותפת בבחירות לכנסת ה-25. ההצעה אמנם טעונה את אישור מזכירות הליכוד ולאחר מכן את מרכז הליכוד, אולם היא נועדה לאותת לבנט שאם יתמוך בנתניהו, לא יזדקק לקרב הישרדות בבחירות הבאות.
נתניהו סבור שמהלך כזה יעלה את המחירים שבנט עשוי לדרוש מגוש השינוי – ויגרום לפיצוץ המשא ומתן עם אנשי הגוש לאור העלאת דרישותיו.
פורסם לראשונה: 23:22, 25.04.21