1 צפייה בגלריה
חיסונים נגד קורונה סבב שני באיכילוב
חיסונים נגד קורונה סבב שני באיכילוב
חיסונים נגד קורונה באיכילוב, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי)
בערים שונות כמו תל אביב ורמת גן כבר חיסנו מורים, והחל מיום רביעי ייצא לדרך רשמית מבצע "חוזרים לחיים בחינוך" - מתן חיסון לקורונה לכלל צוותי החינוך וההוראה במערכת החינוך. משרד החינוך יעביר את רשימות המורים שיסכימו להתחסן למשרד הבריאות. הכוונה היא להתחיל לחסן את כלל המורים ביום רביעי, ולסיים את המבצע תוך שלושה ימים.
בשלב הראשון החיסונים יינתנו לעובדי ההוראה ולצוותי החינוך המלמדים גם בתקופת הסגר - חינוך מיוחד, נוער בסיכון ופנימיות לתלמידים בסיכון. החיסונים יבוצעו בקופות החולים, החל מהשבוע יוכלו אותם מורים להגיע אליהן ולהתחסן. במקביל, נערך משרד החינוך לחסן את יתר עובדי ההוראה וצוותי החינוך המלמדים במערכת.
חיסון מורים ברמת גן
(צילום: עיריית רמת גן )

בנוגע לעובדי הוראה, מהיום משרד החינוך ישלח אליהם הודעה באמצעות הדואר האלקטרוני וכן בהודעת מסרון למכשיר הנייד על אודות האפשרות להתחסן. ההודעה תכלול קישור מקוון לשם מילוי טופס רישום לחיסון. הטופס יימצא בפורטל עובדי הוראה. פרטי עובד הוראה שיביע את הסכמתו להתחסן יועברו למשרד הבריאות ולקופות החולים.
במקביל, מנהלי מוסדות החינוך יעדכנו החל מהיום את צוותי החינוך (בהם: סייעות, מזכירות, אבות הבית וכו') על אודות האפשרות לקבל זימון לחיסון, כאשר מנהלי המחוזות ילוו תהליך זה. הרישום ייעשה על ידי מנהלי מוסדות החינוך באמצעות פורטל מוסדות חינוך.
גם במקרה זה, פרטי איש צוות חינוך אשר יביע הסכמתו להתחסן יועברו למשרד הבריאות ולקופות החולים, וקופות החולים ייצרו עמו קשר באופן יזום לשם קביעת תור. גם לגבי עובדי הוראה וגם לגבי צוותי החינוך - הראשונים שיתחסנו הם אלו שעובדים במוסדות החינוך של החינוך המיוחד, נוער בסיכון ופנימיות.
בישיבה שהתקיימה בין משרד הבריאות לנציגי קופות החולים עלתה גם סוגיית שיעורי ההתחסנות הנמוכים ביישובים הקטנים. בין הפתרונות שהוצעו: הקצאה נוספת לקופות ליישובים ספציפיים עבור בני 60 ומעלה.
לפני שבוע איימה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בהשבתת המערכת אם עובדי ההוראה לא יחוסנו. בן דויד אמרה כי שיעור המורים והגננות החיוביים לקורונה גדול ב-50% מחלקם באוכלוסייה. היא טענה כי מורים רבים חוששים ומתכוונים לצאת לחופשות מחלה יזומות מחשש מהידבקות ובשל תחושה שהמדינה מפקירה אותם. כמה ימים קודם לכן היא הכריזה על סכסוך עבודה בעניין.
החל מיום שישי נסגרה מערכת החינוך כולה בעקבות הידוק הסגר. לפני כן המשיכה המשיכו התלמידים להגיע לגנים ובתי הספר עד כיתה ד', וגם בכיתות הגבוהות יותר בערים הירוקות והצהובות, גם לאחר הטלת הסגר השלישי.