3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
מסתבך משפטית? טראמפ
(צילום: Getty Images)
התביעה בניו יורק כינסה חבר מושבעים חדש ורחב שנבחר "לאחרונה" כדי לבחון את הראיות בחקירה הפלילית בנושא פעילותו והתנהלותו העסקית של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ וכן התנהלות "ארגון טראמפ". כך דווח ב"וושינגטון פוסט". מדובר בהתפתחות משמעותית באחת החקירות המתנהלות נגד הנשיא לשעבר, והיא עלולה לסבך משפטית אותו, את ארגוניו ואת מקורביו. טראמפ מצידו טוען כי מדובר ב"ציד מכשפות" המתנהל נגדו מטעמים פוליטיים.
לפי הדיווח, התובע המחוזי במנהטן מאמין כי נמצאו ראיות מספקות להגשת כתב אישום נגד טראמפ לאחר חקירה בת שנתיים, אך ייתכן שהאישום לא יתייחס לטראמפ עצמו - אלא לארגון ששייך לו או למקורביו. החקירה כללה בין היתר מאבק משפטי ממושך להשגת רישומי המס של הנשיא לשעבר. התובע, סיירוס ואנס ג'וניור, מנהל חקירה בנוגע למגוון עניינים הקשורים ב"ארגון טראמפ" ובנשיא לשעבר עצמו. בין היתר היא מתמקדת בהונאת בנקים, מס וביטוח, וכן בזיוף רשומות עסקיות.
3 צפייה בגלריה
מנהל חקירה נגד טראמפ כבר שנתיים. התובע ואנס
מנהל חקירה נגד טראמפ כבר שנתיים. התובע ואנס
מנהל חקירה נגד טראמפ כבר שנתיים. התובע ואנס
(צילום: AP)
ואנס עבד עם חבר מושבעים במהלך החקירה כדי לקבל לידיו מסמכים רלוונטיים. חבר המושבעים המשיך לעבוד גם בזמן מגפת הקורונה, בזמן שרוב הפעילויות האחרות בבית המשפט הופסקו. חבר המושבעים החדש יוכל לזמן עדים ולבקש מסמכים נוספים לעיון, ובסופו של דבר להצביע בעד או נגד הגשת אישומים נגד הנשיא לשעבר וסביבתו. ה"פוסט" דיווח כי חבר המושבעים צפוי להיפגש שלושה ימים בשבוע במשך כחצי שנה כדי לדון בתיק.
מלשכתו של התובע סירבו להגיב. טרם נמסרה תגובה גם מעורכי דינו של טראמפ. כלי תקשורת בארה"ב מציינים כי חבר המושבעים הרחב שגובש מעיד על התקדמות בחקירה הפלילית נגד הנשיא הרפובליקני והחברה שבבעלותו - "ארגון טראמפ".
3 צפייה בגלריה
התובעת הכללית ג'יימס
התובעת הכללית ג'יימס
התובעת הכללית ג'יימס
(צילום: EPA)
התובעת הכללית בניו יורק לטישה ג'יימס הודיעה בשבוע שעבר כי הקצתה שני עורכי דין שיעבדו במשרדו של התובע ואנס, זאת לאחר שהחקירה האזרחית נגד טראמפ הפכה לפלילית. ג'יימס, המזוהה כדמוקרטית, אמרה כי משרדה ממשיך בחקירתו האזרחית נגד טראמפ, ולא ציינה מה גרם לתביעה בניו יורק להרחיב את חקירתו ולהפוך אותה גם לפלילית. "אנחנו חוקרים כעת באופן פעיל את ארגון טראמפ גם בנסיבות פליליות, בשיתוף עם התובע המחוזי של מנהטן", מסר דובר המשרד פביאן לוי.
התובע ואנס יעזוב את תפקידו בסוף השנה, וסביר כי התיק נגד טראמפ יעבור לטיפול יורשו, שייבחר בחודש הבא. בחודשים האחרונים עובד ואנס יחד עם תובע המאפיה לשעבר מארק פומרנץ, שמסייע לו בניהול החקירה ויראיין בהמשך עדים - בין היתר את עורך דינו לשעבר של טראמפ מייקל כהן.
טראמפ פרסם בשבוע שעבר הצהרה בנושא והתלונן כי הוא "מותקף בצורה לא הוגנת על ידי מערכת פוליטית מושחתת". לטענתו החקירות הן "ציד מכשפות" וחלק מ"מזימה דמוקרטית" להשתיק את בוחריו ולמנוע ממנו להתמודד שוב על הנשיאות.