ועדת החוקה דנה בהשארת המרכזים המסחריים סגורים

ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת אישרה אחר הצהריים (יום ב') להשאיר את המרכזים המסחריים סגורים, אך ההחלטה לא עברה בקלות והקואליציה נאלצה להחליף את שלושת חברי כנסת הקבועים של הליכוד לטובת ההצבעה.
הוועדה יצאה להפסקה לאחר שלא נמצא רוב לאישור תקנות הממשלה שמשאירות את מרכזי הקניות סגורים. במהלך ההפסקה נכנס יו"ר הקואליציה מיקי זוהר כדי להחליף חבר ועדה אחר, ובאופן חריג גם חברי הרשימה המשותפת נמנעו בהצבעה, כך שלבסוף נמצא הרוב להמשך השבתת מרכזי הקניות.
1 צפייה בגלריה
למרות ההצהרות, מרבית החנויות במתחם ביג קסטינה סגורות
למרות ההצהרות, מרבית החנויות במתחם ביג קסטינה סגורות
מרכזי ביג עדיין סגורים
(צילום: רועי עידן)
הדיון בוועדת החוקה
(צילום: ערוץ כנסת )

חברי הכנסת עמית הלוי ואריאל קלנר מהליכוד סירבו להצביע ואמרו כי הם לא מוכנים להבחין בין חנויות רחוב לחנויות במרכזים פתוחים. שר הבריאות יולי אדלשטיין התקשר תוך כדי הוועדה לחברי הכנסת בניסיון לשכנע אותם בכך שיש הבדל מבחינת נתוני תחלואת הקורונה בין חנויות הרחוב למרכזים הפתוחים. בכחול לבן הסכימו לתמוך בתקנות בתנאי שגם הליכוד יתמוך.
הבוקר טען שר האוצר ישראל כץ באולפן ynet כי ביום שלישי הבא הקניונים והמרכזים הפתוחים ייפתחו מחדש, ודחה את דבריה של ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שאמרה כי בעקבות ניסיון העבר הוחלט להמיר את תאריכי השלבים הבאים ביציאה מהסגר ביעדים אפידמיולוגיים.
כץ: הקניונים ייפתחו בשבוע הבא
(צילום: ליהי קרופניק)

"יש החלטה שלפיה ביום שלישי הבא ייפתחו הקניונים במרכזי המסחר הפתוחים והשווקים, ואם מדדי התחלואה יאפשרו, צריך לקיים זאת", אמר כץ. "כל הדיבורים באמצע, מתוך משרד הבריאות, הם דיבורים מיותרים. הם הגישו את התוכנית".
למרות שבכירי משרד הבריאות התעקשו שפתיחת החנויות תוביל לסגר השלישי, כץ אמר כי "עמדתם לא התקבלה. קבינט הקורונה הכריע אחרי ששמענו את כולם, ולכן דיבורים נגד מדיניות הממשלה לא יועילו כאן. פקיד כזה, פקיד אחר, כל אחד מדבר. יש החלטת קבינט לפתוח בשבוע הבא בכפוף למדדי התחלואה".