השר לשעבר מיכאל איתן, שכיהן במשך כ-30 שנה כחבר כנסת ושר מטעם הליכוד, הודיע הערב (חמישי) על תמיכה בגדעון סער ובמפלגתו "תקווה חדשה". בפוסט בפייסבוק כתב איתן: "אני קורא לכל מי שמאמין בליכוד האמיתי, לכל מי שמאמין בערכים לאומיים-ממלכתיים להצביע לתקווה חדשה בראשות גדעון סער. גדעון סער מייצג אומץ לב ציבורי וניקיון כפיים. הוא הוכיח זאת כשקם ולחם להחזיר את הליכוד לדרך הנכונה".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
איתן תיאר בפוסט את הסיבות שהובילו אותו להסיר את תמיכתו מהליכוד בראשות בנימין נתניהו לפני בחירות ספטמבר 2019. "הבנתי שהליכוד בעידן נתניהו כבר לא מייצג את הערכים הלאומים-ליברליים שלאורם גדלתי ופעלתי כל חיי הציבוריים. ההדר והצניעות של ז'בוטינסקי ובגין הוחלפו בכוח, כבוד וכסף".
3 צפייה בגלריה
מיכאל איתן
מיכאל איתן
מיכאל איתן
(צילום: עטא עוויסאת)
3 צפייה בגלריה
גדעון סער בחירות 2021 תקווה חדשה חיפה
גדעון סער בחירות 2021 תקווה חדשה חיפה
"זקוקים למנהיג שיכול לאחות את הקרעים". סער
(צילום: AFP)
איתן המשיך: "בשנים האחרונות נתניהו באופן שיטתי הסית ותקף את מערכת שלטון החוק, החליש את שומרי הסף (תקשורת, מערכת החקירה והאכיפה, מערכת המשפט והביקורת), כרת ברית עם בעלי אינטרסים צרים וסקטוריאליים על חשבון האינטרסים הלאומיים הרחבים.
"נתניהו, שרוצה להשיג את ביטול משפטו, נוקט צעדים פלגניים והכניס את החברה והמדינה בישראל לסחרור דמוקרטי ופילג את העם. הכול הפך כשר בעיניו לצורך המלטות מאימת הדין. הוא אף הפך את תלמידי כהנא לשותפים לגיטימיים ובמקביל הוא מחזר אחר הקולות של ידידיו הוותיקים ושותפיו החדשים מסיעת רע"ם בעלת האידאולוגיה האיסלמיסטית הקיצונית. וכל זאת למה? כדי להכשיר את השרץ ולאפשר את ההישרדות של המנהיג, קרי נתניהו. מי שלא מתכופף ומצטופף בתמיכה בעקרונות אלו, מוקצה כבוגד ומואשם כאויב".
3 צפייה בגלריה
"הליכוד הפך למפלגה של נאמנים למנהיג". נתניהו
"הליכוד הפך למפלגה של נאמנים למנהיג". נתניהו
"הליכוד הפך למפלגה של נאמנים למנהיג". נתניהו
(צילום: הדר יואביאן)
עוד כתב איתן: "כיום נתניהו הוא הליכוד והליכוד הוא נתניהו. נתניהו השתלט על מה שהייתה מפלגה מפוארת והפך אותה למפלגה של נאמנים למנהיג. לצערנו נתניהו הצליח לעשות זאת בין השאר גם בזכות השתיקה וההתבטלות של צמרת הליכוד. נעלמו חילוקי דעות לגיטימיים ותוססים, ואת מקומם תפסו הצהרות נאמנות למשפחה השלטת".
לבסוף כתב: "זהו, הקווים האדומים נחצו, והגיע הזמן לשינוי. אנו זקוקים למנהיג ראשון בין שווים, שיוכל לאחות את הקרעים, ולבנות מחדש את מה שהליכוד יצג ואת ההסכמה הלאומית. לצערי, זה לא יקרה עם מפלגת נתניהו. פתק של מחל בקלפי הוא פתק שתומך בסירוס שלטון החוק ובפגיעה אנושה במערכת הדמוקרטית".
איתן כיהן בכנסת מטעם הליכוד ברציפות משנת 1984 ועד 2013. לאורך השנים הוא שימש שר המדע ושר ללא תיק, וכן יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט.