עובדי מעברי הגבול בנתב"ג, השייכים לרשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים, נדרשו על ידי ההנהלה להתייצב לעבודה למרות שהם חייבים להישאר בבידוד בעקבות חשיפה לחולה מאומת.
מיד כשנודע על החשיפה לחולה המאומת, בתחילת השבוע, הודיעה ההנהלה לכל העובדים לא להיכנס מיד לבידוד, אלא להמתין לבירור. בינתיים נאלצו העובדים להתייצב לעבודה, זאת בניגוד מוחלט להנחיות. ברשות האוכלוסין וההגירה מכחישים את הטענות נגדם.
2 צפייה בגלריה
נוסעים אחרונים ב נתב"ג
נוסעים אחרונים ב נתב"ג
עובדים בנתב"ג נדרשו להגיע לעבודה על אף שהיו מחויבים בבידוד. נמל התעופה, השבוע
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
יו"ר הוועד הארצי של עובדי מעברי הגבול שני שבתוב
יו"ר הוועד הארצי של עובדי מעברי הגבול שני שבתוב
"אם משרד הבריאות נתן לכך אישור זו שערורייה". יו"ר הוועד שבתוב
לוועד העובדים התברר כי ההנהלה פנתה למשרד הבריאות, מאחורי גבם והודיעה כי אותם עובדים התחסנו. אלא שעל פי הנחיות פרויקטור הקורונה, הפרופ' נחמן אש, יש לקיים את חובת הבידוד אם החשיפה לחולה המאומת התבצעה עד שבוע ממועד החיסון השני. כך שהעובדים, גם אם חוסנו, חייבים עדיין בבידוד.
בוועד זועמים על כך שההנהלה פגעה בפרטיות העובדים ואף מסרה כנראה מידע מטעה. בכל אופן, ההנהלה טוענת שמשרד הבריאות נתן אישור והעובדים יכולים לשהות בנתב"ג, למרות שלעובדים לא נמסר אישור כזה.
יושבת ראש הוועד, שני שבתוב, אמרה: "העובדים הם אלו שצריכים לפנות למשרד הבריאות ולא ההנהלה. התוצאה של פניית ההנהלה, תוך הפרה בוטה של פרטיות העובדים, הביאה לכך שמסתובבים בינינו עובדים שחייבים להיות בבידוד. אם משרד הבריאות נתן לכך אישור זוהי שערורייה כפולה ומכופלת, שכן המשרד לא בדק כלל את המקרה לעומק. פשוט ביזיון".
תגובת רשות האוכלוסין וההגירה: "הטענות המועלות הן רצף של כזבים שאין להם כל בסיס במציאות. הנהלת הרשות ועובדיה מכירים את הכללים ופועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות בלבד וכך גם במקרה זה, בו נשלחו הביתה כל העובדים שהיו במגע עם חולה מאומת ואף מי שהיתה אי ודאות לגביו, נשלח לבצע בדיקה. יתרה מכך, החולה המאומת ויתר על הסודיות הרפואית שלו ושלח הודעה אישית לכל עובד ועובד עם הנחיות כיצד לפעול וזאת במטרה שלא להשאיר אך פירצה בנושא. בניגוד לנאמר, עובדים הפטורים מבידוד שלחו מיוזמתם את האישור לממונה הקורונה ברשות. צר לנו כי גם בימים טרופים אלה, יש מי שמוצא זמן לעוות עובדות ולהטעות את הציבור".