1 צפייה בגלריה
קלפי ייעודית לחולי קורונה בתל מונד
קלפי ייעודית לחולי קורונה בתל מונד
קלפי ייעודית לחולי קורונה בבחירות המקומיות בתל מונד
(צילום: ליהי קרופניק)
דיירי בתי האבות ובתי הדיור המוגן לא יהיו חייבים להגיע לקלפיות ביום הבחירות, ויוכלו להצביע במעטפות כפולות - כך עולה מהצעת החוק המתגבשת בוועדת החוקה, שנועדה להסדיר את ניהול הבחירות בזמן מגפת הקורונה.
הוועדה המשיכה היום (ראשון) בדיונים, שבסיומן אושרה ההצבעה בקריאה ראשונה. בדיון הושגה הסכמה גם על נוהל לסגירת קלפי לאחר שהתברר שהיה בה חולה מאומת, ולהעברת כל המצביעים הרשומים בה להצבעה במעטפות כפולות.
קלפי לחולי קורונה בבחירות בתל מונד
(צילום: ליהי קרופניק)

סוגיה שעדיין לא הושגה לגביה הסכמה היא הקמת קלפיות ייעודיות לבוחרים הנדרשים בבידוד ולחולי קורונה. הוצע כי חייבים בבידוד יורשו לצאת מהבית לצורך הצבעה, אך טרם גובשה הסכמה לכך בקרב חברי הוועדה.
הצעה נוספת שעלתה היא קלפיות ניידות שיעברו בין בתי האבות, אך התעוררה לגביה מחלוקת. מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס הביעה תמיכה באפשרות זו והבהירה כי ניתן להגן על הקלפיות בזמן הובלתן ממקום למקום. ח"כ שלמה קרעי הבהיר כי הוא מתנגד לכך.
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו התייחס לסוגיית ההגנה לחברי ועדת הקלפי שייחשפו למצביעים רבים ואמר: "נעשה כל מאמץ לתעדף את החיסונים לעובדי ועדת הבחירות המרכזית וזו תהיה הגנה נוספת, שמזכירי הקלפיות יהיו מחוסנים".