הבוקר באולפן ynet
(צילום: משי בן עמי)

הספינה שהותקפה ככל הנראה על-ידי האיראנים הגיעה היום (ראשון) לנמל בדובאי, שם לפי החברה שמפעילה את הנמל היא תיבדק בעקבות הנזק שנגרם לה. במקביל, מטוס מנהלים ישראלי המריא מנתב"ג לאבו דאבי, ככל הנראה במסגרת חקירת הפיצוץ.
הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס היום לתקרית במהלך טקס חילופי מפקדים ביחידת 8200 ואמר: "בסוף השבוע החולף קיבלנו תזכורת באחת הזירות האלה מאחד האיומים הגדולים ביותר באזור, איראן, וקיבלנו תזכורת שאיראן לא רק מהווה איום גרעיני, אלא שהיא מפיצה טרור ומבצעת טרור ופעולות נגד מטרות אזרחיות".
4 צפייה בגלריה
ספינת Helios Ray
ספינת Helios Ray
הספינה שנפגעה במפרץ עומאן
(צילום: EPA)
כוכבי ציין כי "זה המקום לחזור ולהדגיש שצה"ל פועל ויפעל מול האיומים המסכנים אותו במעגל הקרוב ובמעגל הרחוק, וכרגיל הוא יעשה זאת באמצעות המודיעין המשובח שאגף המודיעין מספק לו, ומאחת הרגליים המרכזיות ביותר שלו שהיא כמובן יחידה 8200".
4 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם לספינה
הנזק שנגרם לספינה
(צילום: Aurora Intel)
4 צפייה בגלריה
ספינת Helios Ray
ספינת Helios Ray
הספינה שנפגעה עוגנת בדובאי
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
ביקור הרמטכ"ל אביב כוכבי בעיריית טבריה
ביקור הרמטכ"ל אביב כוכבי בעיריית טבריה
גם הוא האשים את איראן. הרמטכ"ל כוכבי
(צילום: אפי שריר)
לפי גורמים בכירים בישראלים, הספינה נפגעה רק בשל היותה בבעלות ישראלית - למרות שהיא שטה תחת דגל של איי הבהאמה. "אנחנו חושבים על תגובה הולמת. זה לא יעבור בשתיקה", אמרו הגורמים.
האירוע התרחש ביום חמישי בערב, אולם דווח רק למחרת בצהריים. הספינה הובילה מכוניות לסינגפור מהעיר דמאם שבסעודיה וכתוצאה מהפיצוץ נפערו שני חורים בקוטר של כמטר וחצי בדופן הספינה. המנוע שלה לא נפגע ולא היו פצועים על הסיפון.
הספינה נמצאת בבעלותו של איל הספנות רמי אונגר, אחד מיבואני הרכב הגדולים בישראל. בשיחה עם כתבנו איתמר אייכנר ביום שישי אמר אונגר כי הוא חושב שמדובר בטילים או במוקשים שהוצמדו לדופן הספינה, אך התקשה להאמין שמדובר בפעולה מכוונת נגד ישראל. "היו מקרים כאלה במפרץ, אני חושב שזה משחק בין איראן לארה"ב ושבגלל זה הם פוגעים באוניות מערביות", הזכיר.