"נסייע גם לאחרים". הביקור ברמלה
(צילום: ליהי קרופניק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (יום ה') בביקור בקופת החולים מכבי בעיר רמלה כי ישראל תסייע גם לשכנותיה עם מבצע החיסונים, בתום המבצע בישראל. "אנחנו קודם כל דואגים לאזרחים שלנו בצורה שוויונית, אבל נסייע גם לאחרים", אמר נתניהו בביקור עם שר הבריאות לרגל ההגעה לשני מיליון מתחסנים במנה הראשונה של החיסון. "ננהל שיחות ושיתוף פעולה עם כל מי שאנחנו יכולים לרבות השכנים שלנו".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: ליהי קרופניק)
"זה כבר הופך לשגרה - עוד מיליון חיסונים ועוד מיליון חיסונים", אמר נתניהו בפתח דבריו, לצד המתחסנת השני מיליון - מרגרט אל סוסו בת ה-22. "זה דבר שנשמח להתרגל אליו, אבל בעיקר רוצים לסיים עם זה. קיימתי עם שר הבריאות ואנשי מקצוע כמה וכמה שיחות כדי להביא את תוכנית הדרכון הירוק למימוש מוקדם ביותר. גם כשעושים את זה נמשיך לחבוש מסכות כי הנגיף עדיין כאן ויהיה בקרב האוכלוסייה הצעירה שלא התחסנה".
נתניהו קרא לשיתוף פעולה מלא גם בהתחסנות, וגם בשמירה על ההנחיות. "באירופה מדברים בכמה מקומות מרכזיות על סגרים אל תוך מרץ אפריל, אבל לא אצלנו. נוריד את תקופת המגבלות ככל האפשר אבל צריך לשמור על ההתחסנות והכללים אז נמשיך למיליון הבא. אנחנו בדרך".
2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
בכירי מכבי, אדלשטיין ונתניהו עם המתחסנת השני מיליון
(צילום: ליהי קרופניק)
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "אנחנו נמשיך לפי הסדר שנקבע. יש ועדה מקצועית שיושבים בה מיטב המומחים וקבעו את התעדוף גם כשזה מוצא חן בעיני מישהו או לא. אני קורא לכל האזרחים בגילים הנכונים ולצוותי הוראה לבוא לקופות חולים כדי שנוכל להמשיך במבצע הלאה".
ביקורם של ראש הממשלה ושר הבריאות מגיע ברקע נתוני התחלואה הגבוהים, כשבוע לאחר כניסתו לתוקף של הסגר המהודק. אתמול אובחנו 9,408 נדבקים חדשים בנגיף, ובבתי החולים יש כיום 1,123 חולים במצב קשה. לצד זאת, נמשך מבצע החיסונים בארץ. את המנה השנייה של החיסון, לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, קיבלו עד כה 110,328 בני אדם.
אחר הצהריים הודיעה המשטרה כי תפרוס החל ממחר בשעה 06:00 בבוקר מחסומים לאורך 24 שעות ביממה. לצד 25 המחסומים הקבועים בצירים הבינעירוניים, ייפרסו גם עשרות מחסומים בתוך היישובים עצמם. ההידוק של האכיפה מגיע לאחר שבסוף השבוע האחרון, אז הוחמר הסגר, נצפו מבלים רבים בתל אביב ובמקומות נוספים. ההחלטה מגיעה גם מאחר שבסוף השבוע יש ירידה טבעית בהיקף העבודה והתנועה, ועל כן אין טעם בהסרת המחסומים כדי לאפשר לתנועה לזרום.
אתמול ביקר ראש הממשלה נתניהו במתחם חיסונים בעיר נצרת, ובהמשך ביקר בעירייה המקומית בניסיונו לחזר אחר קולות האזרחים הערבים. "זו הזדמנות להתחיל עידן חדש לכולנו. מי שטוען שנזכרנו בציבור הערבי רק לקראת הבחירות, או שהוא משקר או שהוא לא יודע את העובדות".
נתניהו, שניהל בעבר באמצעות שליחיו מגעים עם יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס, ביקר באחרונה בטירה ובאום אל פחם ולא הסתיר את רצונו לקבל תמיכה מהחברה הערבית. בריאיון ל-ynet בתחילת החודש באום אל פחם, אמר נתניהו: "אני רוצה תמיכה שלכם כי אני רוצה לתת לכם. אני כבר נותן, מגיע לכם. לא בחסד, בזכות".
אדיר ינקו השתתף בהכנת הכתבה