1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
"תודיע שתתמוך במשאל עם מהיר". בנט ונתניהו
(צילום: רפי קוץ, יונתן זינדל/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו מגביר את הלחץ על יו"ר ימינה נפתלי בנט, ואומר כי "בנט מסרב לתמוך בפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי שלא כרוך בחיסול הימין: משאל עם מהיר לבחירת ראש הממשלה שלא כרוך בפיזור הכנסת ובחירות כלליות נוספות". הליכוד ציין כי "ראש הממשלה שייבחר יוכל להקים ממשלה מיד. רוב מובהק בציבור תומך בפתרון זה". מפלגת ימינה הודיעה כי בנט ימסור הצהרה לתקשורת הערב בשעה 19:10. ynet יעביר את ההצהרה בשידור חי.
בהודעה תקף הליכוד בחריפות את יו"ר ימינה: "מתוך אמביציה בלתי-נשלטת להיות ראש ממשלה בכל מחיר, בנט - עם שבעה מנדטים - מוכן להמליך ממשלת שמאל עם קואליציה של 50 חברי כנסת מהשמאל והמשותפת. הוא עושה זאת בניגוד לרצון הבוחר שנתן 65 מנדטים לממשלת ימין, ובניגוד מוחלט להתחייבויותיו המפורשות שלא ישב תחת לפיד והשמאל, ושראש ממשלה לא יכול לכהן עם שבעה מנדטים כי זה 'לא דמוקרטי ולא מוסרי'".
פינדרוס מיהדות התורה: נראה שהולכים עם נתניהו לאופוזיציה
(צילום: אלכס גמבורג, ירון ברנר)

ח"כ רוטמן מהציונות הדתית: עבאס תומך טרור
(צילום: אלכס גמבורג, ירון ברנר)

עוד אמרו כי "ממשלת השמאל המשותקת של בנט תקרוס תוך חודשים ספורים ותביא לפיזור הכנסת ולבחירות כלליות חמישיות. היא לא תוכל לעמוד אפילו יום אחד מול הלחצים הבינלאומיים נגד ההתיישבות וחיילי צה"ל והמרוץ להסכמים מסוכנים עם איראן. היא אפילו לא תוכל לקדם רפורמה אחת של הימין. אם בנט רוצה באמת ממשלת ימין, הוא חייב להודיע מיד שהוא תומך במשאל עם לראשות הממשלה, ולהפסיק את המשא ומתן שהוא מקיים עם לפיד להקמת ממשלת שמאל".
אמש אמר נתניהו כי הוא לא צריך את מפלגת רע"מ של מנסור עבאס כדי להקים ממשלה. הוא חזר על קריאתו לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה, ואמר כי "לא צריך לפזר את הכנסת. אני אקבל כל תוצאה ומקווה שכך יתנהלו מתמודדים אחרים". נתניהו גם תקף את בנט בעקבות הצבעת סיעתו שלשום בוועדה המסדרת: "השיא היה שהוא חבר לשמאל. אם בנט רוצה ממשלת ימין שיודיע מיד שהוא תומך בבחירות ישירות. לא צריך לפזר את הכנסת, צריך לעשות משאל עם מהיר. אני אקבל כל תוצאה ומקווה שכך יתנהלו מתמודדים אחרים".
נתניהו מתקשה בימים אלה להרכיב ממשלה כשהמנדט להרכבה נמצא בידיו לעוד 13 יום. במקרה שנתניהו לא ירכיב ממשלה עד תום התקופה שניתנה לו, בגוש המתנגדים לו מצפים מנשיא המדינה להעביר את המנדט להרכבת הממשלה ליאיר לפיד ולא לכנסת.
ישיבת הוועדה המסדרת של הכנסת התפוצצה שלשום סביב אי-הסכמות על מינוי סגנים ליו"ר הכנסת - ועל כן כל המהלכים הטעונים אישור ובהם הקמת ועדות, ישיבות נשיאות ותפקוד שוטף נותרו תקועים. סלע המחלוקת בין גוש נתניהו לבין גוש מתנגדיו הוא מספר סגני יו"ר הכנסת שלהם השפעה על המתרחש בנשיאות הכנסת ובסדר היום של החקיקה המובלת בה. בהצבעה התנגדה רע"מ להרכב שהציע הליכוד - והפילה את ההצעה. מפלגתו של עבאס תמכה בהצעת הרכב הוועדה של גוש מתנגדי נתניהו יחד עם הרשימה המשותפת.