3 צפייה בגלריה
חתול עשה נזק בתא טייסים במטוס אל על
חתול עשה נזק בתא טייסים במטוס אל על
הותיר אחריו נזקים. החתול תופס שמש בתא הטייס
(צילום: עידו וכטל)
עובדים בנמל התעופה בן גוריון הופתעו הבוקר (יום ראשון) לגלות חתול בתוך תא הטייסים של מטוס 737 של חברת אל על, שחנה בנמל התעופה בן גוריון. המטוס, שנקרא על שם העיר קריית ביאליק, ביצע את טיסתו האחרונה ב-24 בינואר - אז טס לדובאי. לפי ההערכות, החתול נכנס לתא הטייס בישראל, במהלך טיפולי תחזוקה תקופתיים שעובר המטוס.
עם איתור החתול, שרבץ בחלון הקדמי של המטוס כדי לתפוס שמש, הוזנקו צוותים של חברת התעופה לפתוח את המטוס ולשחררו. רק בהמשך התברר כי החתול גרם לנזקים בתא הטייסים, לאחר שקרע ריהוט גומי ופלסטיק במהלך השעות הארוכות שבילה במקום.
3 צפייה בגלריה
חתול עשה נזק בתא טייסים במטוס אל על
חתול עשה נזק בתא טייסים במטוס אל על
וכך נראה תא הטייס לאחר השהות של האורח
על פי נוהלי התעופה, חל איסור לטוס עם בעל חיים משוחרר בתוך המטוס, מחשש שהם עלולים לעבור לתאי המטען או לאזורים טכניים אחרים ולגרום לנזקים במערכות המטוס. החתול, שפגע בתשתיות של מטוס אל על, הוא עדות לכך.
בחודש נובמבר האחרון קורקע מטוס של אל על למשך יומיים בהונג קונג לאחר שהצוות המטוס גילה לאחר הנחיתה עקבות של חתול. בחברה עשו ניסיונות ללכוד אותו, אך הם עלו בתוהו.
במרץ 2017 עוכב מטוס בריטיש איירוויז בארבע שעות לאחר שבטיסה מלונדון לסן פרנסיסקו נמצא בתוכו עכבר חי. רק לאחר לכידתו המטוס המריא ליעדו, כשבמקביל חברת התעופה מסרה מטעמה הודעה יצירתית: "אנחנו יודעים שכמעט כולם רוצים לטוס איתנו לסן פרנסיסקו, אבל במקרה זה היה לקוח אחד קטן מאוד, שהיינו צריכים להחזיר בחזרה לשער. כל מי שהולך על שתי רגליים כבר עושה את דרכו לקליפורניה. אנו מצטערים על העיכוב".
בינואר 2017 חתול של אחד הנוסעים בטיסת אל על לניו יורק הצליח להשתחרר מהכלוב לפני ההמראה, ולאחר שהתרוצץ בתא המטען הוחלט להוריד את כל הנוסעים עד ללכידתו. רק אחרי ארבע שעות החתול אותר, הוחזר לכלוב, והמטוס הורשה להמריא לדרכו.
בשנת 2004 התעכבה טיסת אל על לבודפשט לאחר שלפני ההמראה גילה צוות הטייסים גור חתולים מיילל בתוך הקוקפיט. אנשי הצוות ניסו ללכוד אותו, אך הוא חמק ונעלם. רק לאחר שעתיים וחצי הוא נלכד והטיסה יצאה לדרכה.