3 צפייה בגלריה
(צילום: בני דויטש)
האם זוגות ישראלים שאינם יכולים להינשא בישראל וחייבים לטוס לחו"ל כדי להתחתן – יזכו למעמד של זוגות נשואים בישראל, בחסות משבר הקורונה? בשבתו כשר המשפטים החליט יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להוביל מהלך לרישום נישואים לזוגות שנאלצים להתחתן מחוץ לגבולות המדינה.
• כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
מדובר באלפי זוגות – פסולי חיתון בשל דת, להט"בים, וכאלה שאינם רוצים להינשא דרך הרבנות – שכעת, בשל משבר הקורונה ועוצר הטיסות לחו"ל, אינם יכולים לצאת מהארץ כדי להתחתן בנישואים אזרחיים בחו"ל ואז לשוב ארצה ולהירשם כנשואים במסגרת ברית זוגיות.
3 צפייה בגלריה
הרבנות הראשית בירושלים
הרבנות הראשית בירושלים
הרבנות הראשית בירושלים
(צילום: רועי זהורי)
ביום שני שעבר התקיימה פגישת עבודה בלשכת שר המשפטים, שבה השתתפו בין היתר שר המשפטים גנץ והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בניסיון לפתור את מצוקתם של אלפי הזוגות שמוגדרים ברבנות כפסולי חיתון. במהלך, שקיבל גיבוי מהיועץ המשפטי לממשלה, החליט גנץ להניח תזכיר חוק (טיוטה ראשונית של הצעת חוק) שיאפשר, במסגרת "ברית הזוגיות", לרשום במשרד המשפטים כנשואים את כל אותם זוגות שבשגרה היו נישאים בחו"ל.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בני גנץ
(צילום: הדר יואביאן)
"אנחנו פועלים לאפשר לזוגות שאינם יכולים או רוצים להתחתן ברבנות את הזכות הבסיסית להירשם כזוג בתקופה זו שהשמיים סגורים", אמר אתמול גנץ על המהלך. "עקרון השוויון הוא מבסיסי הדמוקרטיה. המצב הנוכחי לא מאפשר לנו להישאר אדישים לעובדה שבעת סגירת השמיים נשללה מרבים מאזרחי ישראל הזכות הבסיסית להתחתן. ברית הזוגיות הוא חוק צודק ושוויוני שצריך לעבור ללא כל קשר לקורונה, אך הנסיבות מחייבות גם את מתנגדי החוק לאורך השנים להפגין סולידריות כלפי אותם זוגות שרוצים להקים בית בישראל, במיוחד בימים מורכבים אלה".
בכיר בכחול לבן הוסיף כי "אנחנו מקווים שנתניהו לא ייכנע לשיקולי קמפיין ולא יפריע בתיקון החשוב הזה". מי שצפוי להתנגד בכל מקרה למהלך כזה הם נציגי המפלגות החרדיות.
מקורביו של גנץ סיפרו שהיועץ המשפטי לממשלה אישר את הפצת תזכיר החוק בתקופת הבחירות, כהוראת שעה בשל משבר הקורונה ומניעת האפשרות בפועל של הזוגות להתחתן. "גנץ כשר המשפטים פועל במהירות לקדם את מתן האפשרות להעניק לזוגות אלה אפשרות להתחתן אזרחית בישראל מהר ככל האפשר ושהאפשרות הזאת תישאר לתמיד גם לאחר שהשמיים ייפתחו", אמרו מקורבי שר המשפטים אתמול.