תיעוד: אסתר הורגן נכנסת ליער ריחן, שם נרצחה

אסתר הורגן בת ה-52, אם לשישה מטל מנשה שבשומרון, היא האישה שנמצאה הלילה (בין ראשון לשני) ללא רוח חיים ביער ריחן. לפני הרצח היא תועדה נכנסת אל השמורה - שממנה לא חזרה. היא הותירה אחריה בעל ושישה ילדים - שתי בנות וארבעה בנים. הקטן שבהם, בן 13, חגג בר מצווה רק לפני כשלושה חודשים. על יתר פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.
6 צפייה בגלריה
אסתר הורגן
אסתר הורגן
אסתר הורגן
כתבנו אלישע בן קימון משחזר את מסלולה של הורגן לפני הרצח
(צילום: עידו ארז)

6 צפייה בגלריה
מפה
מפה
(צילום: google maps)
הזירה בשומרון
(צילום: עידו ארז, תיעוד מבצעי מד"א)

ככל שחולפות השעות מתחזק החשד שמדובר ברצח על רקע לאומני, כלומר - פיגוע. בשעות הקרובות יחלו להתבצע מעצרים ראשונים במסגרת החקירה בידי המשטרה ובסיוע מודיעיני של שב"כ.
הורגן יצאה אתמול בסביבות השעה 13:00 בצהריים לריצה בשמורת הטבע ביער הסמוך ליישוב, בין אום אל פחם לגזרת ג'נין. בערב, לאחר שלא הצליח ליצור איתה קשר, הזעיק בעלה בנימין את כוחות הביטחון. צוותי הסריקה שכללו יחידת חילוץ שומרון, מתנדבים אזרחים מהישובים הסמוכים, בהם רבש"צים, צוותי סריקה של צבא ומשטרה, החלו בחיפושים אחריה.
בסביבות השעה 01:00 בלילה היא נמצאה על ידי אחת מיחידות הסריקה, ללא רוח חיים, כשגולגולתה מרוסקת. צוות מד"א קבע את מותה במקום. מסימנים ראשונים בזירה עלה חשד כי הרוצח רוצץ את גולגולתה עם סלע או עם אבן גדולה - ונמלט.
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
הכוחות מחפשים אחר הורגן
(צילום: עידו ארז)
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
( צילום: אהוד אמיתון,TPS)
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
יצאה לרוץ ולא חזרה. הזירה ביער
(צילום: עידו ארז)
6 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
איסוף הממצאים. צו איסור פורסם הוטל על פרטי החקירה
(צילום: גיל נחושתן)
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיע למקום ויחד עם רב היישוב נאלץ לבשר למשפחה על האסון. דגן אמר: "אישה יקרה, מלאה בטוב לב, בעזרה לאנשים, יוצאת בצהריי היום במרכז מדינת ישראל, לפעילות ספורטיבית דקה מהבית שלה, ומאבדת את חייה.
"ואני שואל איזה ברברים, כמו בימי הביניים, איזו אכזריות לרטש פרצוף של אישה בת 52 עם סלע בדם קר", הוסיף, "מול איזה רשע אנחנו עומדים?", הוסיף.
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אסתר הורגן נרצחה באכזריות כשיצאה לריצה ליד ביתה. כוחות הביטחון ישימו ידם על המרצח במהירות האפשרית ונבוא עמו חשבון. אני מבקש לשלוח תנחומים עמוקים למשפחה".
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ גינה את הרצח: "אני משתתף בצערה העמוק של משפחת הורגן בעקבות הרצח המתועב של אסתר. כוחות הביטחון כבר פועלים כדי לשים את ידם על הרוצח המתועב. לעולם לא נקבל מציאות שחיי אדם הופכים להפקר".
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס גם כן לאסון: "בוקר קשה ושובר לב עם הבשורה על הרצח של אסתר הורגן שיצאה בצהריי יום מביתה ולא שבה אליו. חיים שלמים של עשייה מופלאה, בניית בית ומשפחה, יצירה וטיפול, נגזלו ביד חיות אדם. אני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון שלנו יגיעו אל הרוצחים הנתעבים וימצו את דינם. חיבוק אמיץ למשפחתה של אסתר, לילדיה ולאביהם. אנו אתכם באבלכם הכבד".