2 צפייה בגלריה
הפגנת סטודנטים מול ביתו של ישראל כץ
הפגנת סטודנטים מול ביתו של ישראל כץ
"יש סיכוי שיבטלו את הסמסטר וזה מדאיג מאוד". הפגנה של הסגל הזוטר במכללות הציבוריות
(צילום: כוח לעובדים)
שביתת הסגל הזוטר במכללות האקדמיות הציבוריות נכנסת כבר לשבוע הרביעי, ובינתיים עשרות אלפי הסטודנטים משלמים מחיר כבד על הסחבת במשא ומתן בין משרד האוצר למרצים. כעת הם חוששים שאם המחלוקת בין הצדדים תימשך - הסמסטר עלול להתבטל. הסטודנטים יצאו בשבוע שעבר להפגין בכניסה למכללות, וחלקם גם פתחו בשביתת מחאה וסירבו להיכנס לזום.
שנת הלימודים האקדמית נפתחה ב-18 באוקטובר, אבל 30 אלף הסטודנטים שלומדים ב-11 מכללות ציבוריות לא שבו לשגרה. כ-3,000 חברי הסגל הזוטר, המיוצגים על ידי ארגון כוח לעובדים, שובתים מאז במחאה על תנאי העסקה שהם מגדירים כפוגעניים, הכוללים פיטורים מדי סמסטר ופערים משמעותיים בין שכרם לזה של עמיתיהם באוניברסיטאות.
2 צפייה בגלריה
הפגנת סטודנטים מול ביתו של ישראל כץ
הפגנת סטודנטים מול ביתו של ישראל כץ
"בחלק מהמוסדות קיימות חריגות שכר"
(צילום: כוח לעובדים)
אלא שבעוד במשרד האוצר מסכימים לשיפור תנאי ההעסקה, כעת הם טוענים כי בחלק מהמכללות נתגלו חריגות שכר משמעותיות ותובעים מחלק מהמרצים להחזיר למדינה 17 אלף שקל בממוצע על כל שנת עבודה.
בינתיים, הסטודנטים במכללות מפסידים חומר לימודי רב. "מגיע למרצים לקבל את הזכויות שלהם, אבל לא ייתכן שהשביתה תימשך על גבנו", אמרה טליה סרור, סטודנטית במכללת ספיר. חן רולבורד מהמכון הטכנולוגי חולון ומראשי המאבק הארצי של הסטודנטים במכללות, יצאה להפגין עם חבריה. "אמרו לנו שאם השביתה תימשך חמישה שבועות ומעלה יש סיכוי שיבטלו את הסמסטר וזה מדאיג מאוד", אמרה.
ממשרד האוצר נמסר: "במסגרת הסדרת מעמדם של חברי הסגל הזוטר, עלה כי בחלק מהמוסדות קיימות חריגות שכר. אנו מצירים על כך שארגון כוח לעובדים מונע את ההסדרה ופוגע בסטודנטים ומקווים כי יגיעו להבנות בהקדם".