ההצבעה בוועדה, רגע לפני כניסת הסגר לתוקף
(צילום: ערוץ כנסת)

שוב זה ברגע האחרון: ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת אישרה הערב (ה') את תקנות הסגר המהודק שקבעה הממשלה, ואשר ייכנס לתוקפו בחצות (בלילה שבין חמישי לשישי). ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה בדיון שקדם להצבעה כי ייתכן שהסגר ההדוק יימשך יותר משבועיים. "במספרים האלה, מקדם הדבקה של 1.25, אנחנו מכפילים את המספרים כל שבועיים", אמרה. לדבריה, כיום 80% מתושבי ישראל נמצאים ביישובים המסווגים בצבע אדום וכתום: "זה שאומר שיש מגפה שמשתוללת". ynet העביר את הדיון בוועדה בשידור ישיר.
ד"ר שרון אלרעי-פרייס בדיון הערב
(צילום: ערוץ כנסת )
1 צפייה בגלריה
  ד"ר אלרעי-פרייס הזהירה: "אנחנו בקטסטרופה"
  ד"ר אלרעי-פרייס הזהירה: "אנחנו בקטסטרופה"
ד"ר אלרעי-פרייס הזהירה: "אנחנו בקטסטרופה"
(צילום: עמית הובר, ערוץ כנסת)
היא הוסיפה כי "אנחנו ב-8,000 חולים מאומתים, וזה עוד לפני שנכנסנו לסגר. אנחנו מרימים את הברקס אבל צריך להבין שהמספרים עוד יעלו". היא נשאלה על עמדתה בכל הנוגע לביקור קשישים, והשיבה: "אני מאוד מבינה את הצורך של הפגת בדידות לקשישים. אבל דווקא עם התחלואה הזו, כשהקשישים באים במגע אחד עם השני ועם אנשים שבאים אליהם, זה מסוכן".
ד"ר אלרעי-פרייס אמרה שהיא מקווה שמבצע החיסונים יוביל לפחות תחלואה קשה בעוד שבועיים. "אנחנו מחסנים את האוכלוסייה ביעילות מאוד גבוהה, ואני מקווה שזה יביא לאפקט", הוסיפה. "אף אחד לא רוצה להמשיך בסגר הזה יותר ממה שנדרש. אפשר לצאת לחיסונים בסגר – זה חלק מהפעילות הרפואית המותרת".
מוקדם יותר היום פנה יו"ר ועדת החינוך רם שפע ליו"ר ועדת הכנסת בבקשה לכנס את ועדת הכנסת בעניין העברת אישור ההגבלות על מוסדות החינוך לוועדת החוקה מהוועדה שבראשה הוא עומד. ועדת הכנסת אישרה להעביר את התקנות לוועדת החוקה, במסגרת הסכמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ, כפי שהסבירו בסביבת גנץ.
הדיון בוועדת הכנסת - והעימות
(צילום: ערוץ כנסת )

בדיון שהתקיים מוקדם יותר בוועדת הכנסת נרשם עימות בין חברי הכנסת אוסנת מארק ושלמה קרעי מהליכוד לבין ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת. כסיף פנה לאחד מחברי הוועדה בשאלה: "ראש הממשלה שלך לא נאשם? הוא לא נוכל? אין פה סמרטוטים שממלאים את הפקודות שלו?". בתגובה השיבה לו ח"כ מארק: "אתה הסמרטוט הכי גדול".
בהמשך גידף כסיף שוב בוועדה באומרו "סמרטוטים של עבריין", וקרעי השיב לו: "לך לפרלמנט הפלסטיני". ח"כ מארק הוסיפה: "לך, לך לרמאללה". כסיף אמר לה: "עבריינית", ומארק השיבה לו שוב: "סמרטוט של מחבלים".

מותר לקיים פריימריז

בדיון היום בוועדת החוקה נוספו לרשימת העבודות החיוניות בתקנות עורכי הדין, במקרים שעליהם לייצג לקוחות בפני בתי משפט או מוסדות אחרים, להכין לייצוג כאמור, או לתת שירות חיוני ללקוח שאינו סובל דיחוי ולא ניתן לבצעו באמצעי דיגיטלי חלופי, וכן עובדים שנדרשים לסייע לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת או לוועדת בחירות אזורית לכנסת, לצורך קיום הבחירות הקרובות.
בנוסף, אישרה הוועדה לאזרחים לצאת להצביע בבחירות מקדימות (פריימריז) של מפלגות במקרה שיתקיימו כאלה בתקופת הסגר, וגם יציאה של עובד או נותן שירות לטובת היערכות לבחירות לכנסת. בנוסף, תותר הפעלה של קלפי במסגרת פריימריז.
על-פי התקנות שאושרו אמש בממשלה, הגבלות הסגר כוללות את סגירת מערכת החינוך למעט חינוך מיוחד ופנימיות סגורות, סגירת המסחר והעסקים; מקומות עבודה ייסגרו למעט מקומות עבודה חיוניים; בתי כנסת ייסגרו ותפילה תותר בשטח פתוח בלבד.
כמו כן, תיאסר שהייה בבית של אדם אחר. ספורט יחידני - יותר ללא הגבלת מרחק; מספרות וסלוני יופי, מלונות וצימרים, גני חיות, שמורות טבע ומוזיאונים ייסגרו. הרפואה המשלימה הוחרגה מהאיסורים.
טיסות לחול תיאסרנה, אך מי שרכש כרטיס טיסה בטרם כניסת הסגר לתוקף יוכל לטוס. כמו כן, יציאה מהארץ אחרי כניסת הסגר תתאפשר רק לאחר קבלת אישור מוועדת חריגים של משרד הבריאות.
גם הכניסה לארץ מ"מדינות מסוכנות" שטרם הוגדרו תתאפשר לאחר בידוד של עשרה ימים במלונית ובכפוף לשתי בדיקות שליליות, וזאת כדי למנוע את התפשטותן של המוטציות הבריטית והדרום-אפריקנית.
על-פי התקנות החדשות, בוטלה גם האפשרות ליציאה לצורך פעילות להפגת בדידות עבור אזרחים ותיקים, מה שכבר עורר זעם בקרב חלק מחברי הוועדה.
תגובות
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button