תאונה קטלנית בבקעת הירדן: רוכב אופנוע כבן 25 נהרג היום (רביעי) בהתנגשות עם רכב פלסטיני בכביש 90, סמוך לצומת פצאל. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו במקום והמשטרה פתחה בחקירה.
הדיווח על התאונה התקבל במרחב גלבוע של מד"א סמוך לשעה 16:14. החובש עידן תורג'מן סיפר כי "רוכב האופנוע שכב במרכז הכביש בסמוך לאופנוע שהיה מרוסק לחלוטין. ביצענו בגבר בדיקות רפואיות, הוא סבל מחבלה רב-מערכתית קשה מאוד והיה ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".
1 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה בבקעת הירדן
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
כביש 90 נחשב לאחד מהכבישים האדומים בישראל בשל התאונות הרבות שאירעו בו. מצב התשתיות בכביש רעוע במיוחד - ותושבי בקעת הירדן קוראים כבר שנים לשיפורן.
מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי בעשור האחרון אירעו 1,145 תאונות דרכים בכביש 90 שבהן נפגעו 3,440 בני אדם ו-119 מהם נהרגו. לפי הנתונים, בכל חודש נהרג בממוצע אדם אחד בתאונה בכביש - 12 בממוצע בכל שנה. מתחילת 2021 נהרגו חמישה בני אדם בתאונות בכביש 90.
ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק, אמר כי "כביש 90 ממשיך לגבות קורבנות ומשפחתו של עוד רוכב אופנוע הצטרפה למשפחת השכול. בכל חודש אדם נהרג בכביש הדמים ועדיין, למרות ההבטחות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אין תכנית מאושרת לשיפור התשתית בכביש ואין תקציב. כמה עוד יהרגו עד שמישהו יתעורר ויבין שכל נסיעה בכביש הזה היא כמו רולטה רוסית?".
קיטה הוסיף כי החשש הגדול הוא שהגידול במספר כלי הרכב בכביש בדרך לחופשה באילת ובחזרה יגדיל את הסכנה לתאונות. "הכביש לא סלחני לטעויות הנהג וכל טעות קטנה עלולה להסתיים בתאונה קטלנית. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לרכז מאמץ ביחד עם המשטרה לאיתור נקודות התורפה בכביש ולהגברת האכיפה כדי לצמצם את עבירות התנועה מסכנות החיים כבר עכשיו, ולא להמתין שעוד ועוד יקפחו את חייהם".
ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייאני אמר כי "מזה עשור אנחנו מתריעים שכביש 90 הוא מוקד סיכון ולא יכול להחיל את כמות הרכבים. תשתית הכביש הוזנחה והתוצאה קשה, הרוגים ופצועים רבים וכ-275 תאונות בשנה. האחריות היא של ממשלת ישראל שמפקירה את אזרחיה".