אלוף במיל' דן הראל באולפן ynet
(צילום: חגי דקל)

דן הראל, סגן הרמטכ"ל לשעבר והמועמד החדש לכנסת מטעם מפלגת "הישראלים" של רון חולדאי, הסביר הבוקר (יום ב') בריאיון לאולפן ynet כי החליט להצטרף לפוליטיקה מאחר שאין במדינה ניהול, כלשונו. "אנחנו יושבים היום בבית והרב קניבסקי מחליט אם הסגר יימשך או לא יימשך", הוא טען. "יש לנו אנרכיה. אתמול ראו ילדים חרדים הולכים לבתי ספר. אין אכיפה במקומות עם התחלואה הכי גבוהה. איך נגמור עם המגפה אם לא יהיה ניהול ברמה המינימלית?".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
2 צפייה בגלריה
דן הראל באולפן ynet
דן הראל באולפן ynet
דן הראל באולפן ynet. "יש מגעים בין כולם לכולם"
(צילום: הדר יואביאן)
הראל, שעד חודש פברואר האחרון שימש יו"ר רכבת ישראל, דחה את הטענה לפיה יו"ר מפלגתו עלול לגרום לאנרכיה בעצמו בהבטחתו לפתוח את מוסדות התרבות בתחילת פברואר. "רון חולדאי לא מחליט כלום. הוא הכריז בצורה ברורה מאוד שהוא קודם כל ולפני הכול אזרח שומר חוק. הוא רצה לעורר שיח בעניין הזה כדי שאולי יממשו את זה בכל המדינה", אמר.
הוא הוסיף כי בעיניו, "המצב במדינה הוא של שחיקה של ערכים ונורמות, לצד התקפות עזות על מערכת החוק והמשפט. יש לנו ממשלה של 36 שרים למשרדים מומצאים וסגני שרים לענייני כלום ושום דבר. אין דוגמה אישית ואין מנהיגות".
אתה לא מדגיש את היותך גנרל. מה שקרה בשנים האחרונות סימן שגנרלים לא יודעים לנהל? "גנרלים יש בדרום אמריקה, בארץ קוראים להם אלופים. האלופים האלה הוכיחו עצמם לאורך תקופה ארוכה. אני למשל מילאתי תפקידים מאוד בכירים בצבא. בסוף סגן הרמטכ"ל זה לנהל ארגון של מאות אלפי אנשים, לדאוג שיהיה לכל חייל אוכל, מים, מזון, דלק. גנץ נכשל בבחירת הדרך. הוא, שהייתה לו דרך מסוימת, הצטרף לממשלה ולא הצליח לנווט אותה. הוא ניפץ את התקווה – ואת הרסיסים רואים במרכז-שמאל. המון רסיסים".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"איבד את הדרך". גנץ
(צילום: אלעד מלכה)
גם אתם רסיס. למה לא להתאחד עם גנץ? "אנחנו רסיס ונהיה הרבה יותר מזה כי אנחנו מציעים אג'נדה אחרת, של שוויון וממלכתיות ובעיקר ניהול. גנץ איבד את הדרך. הדבר שהוא הוביל היה אמור להביא להחלפת השלטון במדינה או לשינוי דרכה של הממשלה, אבל הוא נכשל לחלוטין. אנחנו באים ואומרים חברים – יש לכם בית, אנחנו ציונים ממלכתיים ביטחוניים שוחרי שלום ואנחנו רוצים שכל אותם אנשים שהיום נמצאים בכל מיני מקומות לא טבעיים להם – כמו אצל בנט וסער, שהשקפת עולמם לא מתאימה לזה. תחזרו חזרה, בואו נקים גוש גדול ונשנה את השלטון במדינה".
בהקמת גוש גדול אתה מדבר על לפיד? אולי הוא צריך לעמוד בראש הגוש? "יש מגעים בין כולם לכולם, כולם מדברים עם כולם. התאריך הקובע זה 4 בפברואר ועד סוף השבוע של השבוע האחרון של החודש הזה כולם מנסים להציג את עצמם. כולם בסופו של דבר ידברו עם כולם ועל פי המשקל היחסי אני מניח שנתאחד. אני מקווה שנתאחד. אני חושב שזו תהיה טרגדיה למרכז אם קולות ילכו לפח".