מסיבת שמיניסטים ואירוע משפחתי יצרו שרשרת הדבקה חדשה ומדאיגה בירוחם ‑ שאילצה את ראש המועצה, טל אוחנה, להפוך לסוג של חוקרת אפידמיולוגית.
בהיעדר חקירה ראויה של משרד הבריאות, במועצה פתחו בחקירה עצמאית בניסיון לקטוע את השרשרת. הכול התחיל ב-31 באוגוסט, אז קיימו תלמידי כיתה י"ב מבית הספר דרכא ספיר בירוחם מסיבה שבה היה חולה קורונה פעיל. לפני שבוע התקיימה בת מצווה בדימונה בה השתתפה חולת קורונה, שאומתה יום למחרת.
שני האירועים האלה הקפיצו את מספר המאובחנים במועצה, שמונה מעט יותר מ-10,000 תושבים, משניים ל-30, לאחר מכן ל-50 ובסופו של דבר ל-72. המסיבה גרמה להדבקה של 30 בני אדם, והאירוע המשפחתי שהתקיים כמה ימים לאחר מכן הביא להדבקה מקומית באחד השולחנות, כשנערה בכיתה י"ב שנדבקה במסיבה הדביקה בעצמה שתי נערות אחרות.
לאחר שהתברר שעשרות שמיניסטים נדבקו, פנתה ראש המועצה לתושבים בפייסבוק וביקשה מהם לשמור על ההנחיות. "כולנו צריכים לעבוד קשה", היא ציינה. בינתיים עבר בית הספר ללמידה מרחוק.
הרב דורון רוזליו (50), דמות מוכרת בעיר, גילה כי נדבק עוד לפני מסיבת השמיניסטים. שלשום הוא פונה למיון בעקבות דלקת ריאות. בתחקור שביצעו אנשי המועצה נשלחו חמישה אנשים לבידוד, כאלה שמשרד הבריאות לא הצליח לאתר.
עוד מימי הגל הראשון לפני כחצי שנה מבצעים בירוחם את החקירות האפידמיולוגיות בעזרת עובדי המועצה. ראש המועצה אוחנה משתתפת אף היא בחקירות. כעת מקווים בירוחם שהצעדים שיינקטו יאפשרו את קיומו של פסטיבל הפיוט, שצפוי להתקיים בסוכות.