אחיו של דוד מספר עליו
(צילום: בראל אפרים)

אחיו נהרג לפני שנתיים בתאונת פגע וברח, אתמול הוא דרס למוות ילד בן 9: הותר לפרסום כי החשוד בדריסת דוד אוחיון בן התשע הוא בני סעדון, בן 60 מאשקלון. מעצרו הוארך עד השעה 16:00, אחר הצהריים הוא ישתחרר בהסכמת הצדדים לחמישה ימי מעצר בית.
רחלי, אמו של דוד, יצרה קשר עם אשתו של הנהג בני סעדון וביקשה להעביר מסר: "אני לא כועסת עליו ולא רוצה שיחיה בתחושת אשמה". אשתו של סעדון ענתה לה: "אני מבקשת סליחה. איבדתם בן והוא לא יחזור. נחיה עם זה כל חיינו".
עו"ד ארז אמיגה, שמייצג את סעדון מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי: "מדובר בתאונה טראגית וקשה. הנהג מסר גרסה מפורטת לפיה לא הבחין בתאונה, ולא הרגיש שהייתה תאונה. לפיכך לא ברח מהזירה והמשיך בעבודתו. אנו ממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה בהקדם ותבדוק את גרסתו".
ראש העיר אשקלון מרחיב על התאונה באולפן ynet
(צילום: בראל אפרים, חגי דקל)

בנימין אוחיון, אחיו של דוד, סיפר שהמשפחה אמורה הייתה לחגוג לו יום הולדת ביום שבת. "הוא היה השמחה במשפחה, ילד שמח ותוסס. כולו אושר. הלכה לנו השמחה. הוא ביקש לעשות סיבוב על האופניים עם רפאל האח הקטן", אמר. "הם היו משחקים ליד הבית. זה היה סוג של שם כזה, דוד ורפאל. הם תמיד היו ביחד".
הוא הוסיף כי מדובר בטרגדיה שנייה עבור המשפחה תוך חודש, אחרי פטירתו של לביא, בן 11 חודשים – שנפטר מחיידק טורף.
5 צפייה בגלריה
בני סעדון במשאית
בני סעדון במשאית
הנהג בני סעדון במשאית: "לא הרגיש שהייתה תאונה"
(צילום: רועי עידן)
5 צפייה בגלריה
ילד בן 5 נדרס למוות באשקלון
ילד בן 5 נדרס למוות באשקלון
הילד דוד אוחיון, וזירת התאונה
(צילום: גדי קבלו)
5 צפייה בגלריה
בנימין אוחיון אחיו של דוד אוחיון
בנימין אוחיון אחיו של דוד אוחיון
בנימין אוחיון. "הם היו שם אחד - דוד ורפאל"
(צילום: בראל אפרים)
5 צפייה בגלריה
בית משפחתו של דוד אוחיון
בית משפחתו של דוד אוחיון
השבעה בבית המשפחה
(צילום: בראל אפרים)
דוד, שרכב על אופניו, נדרס אתמול סמוך לביתו על ידי המשאית שבה נהג סעדון. המשטרה עדכנה כי הנהג נמלט - ולאחר שהציבה מחסומים בעיר וביצעה סריקות ציינה כי עצרה את תושב העיר.
סעדון חזר לזירה כשעה וחצי לאחר התאונה, נלקח לחקירה באגף התנועה של מרחב לכיש והבהיר כי לא ניסה להימלט: "לא ראיתי שדרסתי את הילד והמשכתי כרגיל בעבודה. לא ברחתי". על-פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, דוד הוא הקורבן ה-30 בתאונות במעורבות משאיות בשנה האחרונה.
יגאל סעדון, אחיו של החשוד, נהרג לפני שנתיים ושבוע בתאונת פגע וברח בעת שרכב על אופניים חשמליים במושב ברכיה שבמועצה האזורית חוף אשקלון. יומיים לאחר מכן הסגיר עצמו למשטרה רוכב האופנוע שפגע בו, טום אביב בן דהן. הוא נאשם לאחר מכן בהפקרה לאחר פגיעה, נהיגה ללא רישיון בתוקף, נהיגה בשכרות, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות. היום אמורה להתקיים האזכרה לאח שנהרג.
5 צפייה בגלריה
ילד בן 5 נדרס למוות באשקלון
ילד בן 5 נדרס למוות באשקלון
סעדון, לאחר שחזר לזירה
(צילום: רועי עידן )
אחד האחים של בני סעדון אמר כי "הילד קפץ לו לגלגלים. אין מצב שהוא ראה אותו. אין סיכוי שאח שלי יברח מהמקום". לדבריו, "הוא נהג מקצועי ואף פעם לא הסתבך עם החוק. הוא שבור מהמקרה הזה. כולנו".
רפי אוחיון, בן דודו של דוד בן ה-9 אמר: "אנחנו לא מעכלים את גודל האסון, לא מאמינים שאנחנו צריכים להביא לקבורה את דוד. הוא יצא לרכב יחד עם אחיו, רפאל בן ה-7. הם לא יצאו הרבה מהבית בגלל הקורונה. זה היה הבילוי היחידי שלהם, קצת להתאוורר. יצאו לסיבוב אופניים מאה מטר מהבית. אנחנו לא יודעים מה קרה, מחכים לתשובות מהמשטרה".
הוריו של הילד, הרב יובל אוחיון ורחל אוחיון, הגיעו לזירת התאונה ברחוב זבולון בעיר זמן קצר לאחר אירוע הדריסה והתעלפו. בן ה-9 רכב על האופניים יחד עם אחיו הקטן בן ה-7, שרכב לצידו. להורים שמונה ילדים - ארבעה בנים וארבע בנות.
בריאיון לאולפן ynet אמר הבוקר ראש העיר תומר גלאם כי "אירוע קשה התחולל אתמול בעיר. איבדנו אבידה גדולה - ילד עלם חמודות. השבר בבית עמוק וקשה. אני קורא לנהגים ולילדים לעשות הכול ולהישמר כדי שלא נגיע למצבים שכאלה. ליבנו עם המשפחה וכולנו תקווה שזה יהיה החלל האחרון במדינת ישראל, ובפרט באשקלון". לדבריו, "אי אפשר לנחם באבידה כזו גדולה. ילד בן 9 יצא לשחק עם האח הקטן - ולא חוזר".