3 צפייה בגלריה
עמית קחון ומאור שיבר
עמית קחון ומאור שיבר
"אנחנו צריכים להיות הורים ולהמשיך לעבוד". עמית קחוון ומאור שיבר עם בנם
(צילום: יריב כץ )

ועדת החינוך של הכנסת תכריע מחר (יום ד') האם גני הילדים ותלמידי הכיתות הנמוכות יחזרו ללימודים ביום חמישי. לקראת הדיון יצא קמפיין רשת תחת הכותרת #הורים מתעוררים בקריאה למקבלי ההחלטות למצוא פתרון להורים עובדים.
מסגרות החינוך לגיל הרך נסגרו לחלוטין, בין אם מדובר על מסגרות פרטיות או מפוקחות, ורק מעטים שהוגדרו חיוניים הצליחו לשלב את ילדיהם במסגרות שיועדו עבור ילדים להורים חיוניים. לאור המצב תובעים הורים רבים להחזיר את ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר למוסדות החינוך. הם קובלים על כך שאינם יכולים לצאת לעבודה, הלמידה מרחוק אינה יעילה, ועל הילדים להתמודד עם ניתוקים רבים בתקשורת ותסכול רב של כל המשפחה.
הגננות שיפתחו את הגנים
(צילום: שחר גולדשטיין)

"התעוררנו למציאות שאנחנו צריכים לעבוד כרגיל כשהילד בבית", סיפרה עמית קחוון, אמא לפעוט כבן שנה. קחוון ובן זוגה מאור שיבר שניהם עובדים בתחום ההייטק, אינם נחשבים לעובדים חיוניים אך מתבקשים להמשיך ולעבוד רגיל כשהגן של בנם נסגר בגלל הסגר.
"יש פה מידה מסוימת של להיות בכמה מקומות בו זמנית, אנחנו צריכים להיות הורים ולהמשיך לעבוד. ומעבר לזה צריכים להיות עובדים טובים כדי לשמור על מקום העבודה שלנו בשוק שהקורונה יצרה", הוסיפה קחוון.
לדבריה, "אי אפשר לסמוך על כלום. יש פה שכבה מסוימת של אנשים שאמורים להמשיך לעבוד כדי שהכלכלה תמשיך לנוע. זה לא סביר ברמות הכי טכניות. אתם רוצים שנמשיך לעבוד, אתם צריכים למצוא מסגרת לילדים. כרגע המעסיקים שלנו סופגים את זה, אבל באיזשהו שלב הם יפסיקו".
3 צפייה בגלריה
גדעון מוריה ואליאב פפרמן
גדעון מוריה ואליאב פפרמן
"אין לנו מספיק מכשירים ללמידה דיגיטלית". גדעון מוריה ואליאב פפרמן
אלישבע פפרמן מרחובות, אם לשלושה - גדעון תלמיד כיתה ו', מוריה תלמידת כיתה ד' ואליאב בגן חובה - אינה בטוחה האם נכון שהילדים יחזרו לבתי הספר. פפרמן, מורה באולפנה בראשון לציון, לימדה אתמול ארבע שעות בזום ובמקביל הייתה צריכה לדאוג ששלושת ילדיה ילמדו אף הם בזום. אליאב הקטן הצטרף באיחור לילדי הגן, ושני אחיו נאלצו להתחלק בשימוש במחשב בזמנים שונים.
"בזמן שאני מלמדת אני צריכה לדאוג שילדיי ימצאו את הקישורים לשיעורים", אמרה פפרמן. "לילדים אין סמארטפון ולכן אני צריכה לדאוג לקישורים. אין לנו מספיק מכשירים ללמידה דיגיטלית".
ממשרד החינוך נמסר כי "הלמידה מרחוק נועדה לאפשר את הקשר עם התלמידים בהיבט הרגשי, החברתי והלימודי. נכון, הלמידה מרחוק אינה מושלמת, ובכל זאת מאז הגל הראשון המשרד למד את הבעיות ופועל להשלים את הפערים".