ינקלביץ' במפגן המחאה להסדרת המאחזים
(צילום: ההתיישבות הצעירה)

בצל המתיחות הפוליטית בין כחול לבן והליכוד, נרשמה היום (ב') מתיחות פנים-מפלגתית במפלגתו של שר הביטחון בני גנץ: חברי הכנסת אסף זמיר ומיקי חיימוביץ' תקפו את שרת התפוצות עומר ינקלביץ', שהתבטאה בעד הסדרת המאחזים הבלתי-חוקיים ביהודה ושומרון והטיחו בה: "את לא מייצגת אותנו". גם גנץ אמר כי כחול לבן לא תומכת בהסדרת המאחזים הבלתי-חוקיים.
3 צפייה בגלריה
אסף זמיר, עומר ינקלביץ' ומיקי חיימוביץ'
אסף זמיר, עומר ינקלביץ' ומיקי חיימוביץ'
אסף זמיר, עומר ינקלביץ' ומיקי חיימוביץ'
(צילום: יובל חן, אבי מועלם, אלכס קולומויסקי)
ח"כ זמיר הוסיף להטיח בשרה ינקלביץ': "אנחנו לקראת בחירות. אני תומך בפיזור הכנסת, וזו כבר פעם שניה שאת מתבטאת בנושא ההתנחלויות על דעת עצמך וחורגת מהקו המפלגתי. שלא זכור לי דיון שבו סיכמנו שמכשירים מאחזים לא חוקיים. זה לא משקף את תפיסת העולם של המצביעים שלנו. וזה עושה נזק ומבקש שתפסיקי".
ינקלביץ' השיבה: "עדיף שתדברו איתי במקום לתדרך נגדי בתקשורת", ובהמשך ציין שר הביטחון גנץ: "אני מבקש להפסיק עם התדרוכים".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
תומך בהסדרת מאחזים על אדמות מדינה. גנץ
(צילום: אביהו שפירא )
שרת התפוצות הוסיפה: "הדעות שלי הן לא דעות ימניות קיצוניות. אני מדברת על אנשים שהמדינה שלחה אותם לשם, הם מלח הארץ, לוחמים, רופאים, שחיים בתת תנאים". השר זמיר השיב לה: "את ימנית קיצונית", בעוד היא אמרה לו: "זה לא ימין קיצוני. אנחנו מפלגת מרכז. גרים שם אנשים שהם טייסים ורופאים. מלח הארץ.
שר הביטחון גנץ הבהיר בישיבת הסיעה כי "משרד הביטחון עובד על הסדרת כל המאחזים שיושבים בשטחים חוקיים, בדיוק לפי התקנות והחוקים". הוא הוסיף: "אנחנו לא נגד ההסדרה. אנחנו בעד הסדרה היכן שניתן באופן חוקי באדמות מדינה. נסדיר את היישובים שניתן להסדיר באופן חוקי, שנבנו בתום לב על אדמות מדינה".
לאחר הישיבה הבהירה ינקלביץ' כי "עמדת המפלגה היא תמיכה בהסדרה של היישובים שנמצאים על אדמות מדינה שנבנו בתום לב. זוהי גם העמדה שאותה הבעתי ואני גאה בה. מדובר במלח הארץ, אנשים שחיים בתת תנאים והגיע הזמן לתת להם תנאים לחיים בכבוד".
3 צפייה בגלריה
מעלה אדומים
מעלה אדומים
מעלה אדומים. קריצה למתנחלים?
(צילום: רויטרס)
בפורום ההתיישבות הצעירה אמרו בתגובה לדברי גנץ בישיבת הסיעה: "אנו מברכים את השר גנץ שהודיע היום מפורשות בישיבת הסיעה כי הוא תומך בהסדרת ההתיישבות הצעירה המונה 70 יישובים ומעל 20,000 מתיישבים אשר יושבים בשטחים חוקיים כדבריו על אדמות מדינה. הגיעה העת להפסיק לגרור את ההסדרה המתבקשת ולהביא אותה להחלטת ממשלה בהתאם למדיניות ממשלות ישראל מאז שנת 2011. מה שלא חוקי זה לגרור את ההסדרה עשור. יש לשים לזה סוף כבר בישיבת הממשלה הקרובה".
כוונתו של גנץ להכשיר 1,700 יחידות דיור ביישובים ובערים ביהודה ושומרון נחשפה לראשונה ב-ynet החודש. הצוות שעוסק בהכשרת המהלך הורכב במשרדו של השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון, והוא כולל בין היתר יועצים משפטיים ממשרדי הביטחון והמשפטים ומהמנהל האזרחי, ואת יועצו של גנץ לענייני התיישבות אבי רואה.
מדובר בבתים בנויים שניתן להכשירם כחוקיים בהפעלת סעיף משפטי המכונה "תקנת השוק" וללא כל צורך בחקיקה. השימוש בסעיף מאפשר לרוכש לקבל את הבעלות על הנכס אם הוכח כי רכישתו נעשתה בתום לב.