בעל הפלאפליה שנעצר: "אני רק רוצה להתפרנס"

אילן אטלן, בעל הפלאפליה בשוהם שנעצר אתמול לאחר שהוזהר לבל יפתח את העסק, סיפר אמש (שישי) בכאב בשיחה עם ynet שהוא "רק רוצה להתפרנס". עם שחרורו למעצר בית בתום חקירתו הגיע לבדיקות בבית החולים בילינסון. הוא נעצר יחד עם בנו בחשד לתקיפת השוטרים שביקשו לרשום לו קנס של 5,000 שקלים - אך לדבריו הותקף בעצמו על ידי השוטרים ללא סיבה.
על מה שקרה אתמול בפלאפליה סיפר אטלן, בן 50 מלוד: "הגעתי לחנות בשעה 9, הכנתי לי סנדוויץ' ושכחתי לסגור את הדלת. נכנסו שני שוטרים שאמרו שהם נותנים לי דוח של 5,000 שקל. שאלתי 'למה?' והוא אמר לי 'כי הדלת פתוחה'. אמרתי לו שאין לקוחות ושיש שולחן מקדימה כדי שלא ייכנסו אנשים, אבל הוא התעקש. מפה לשם התחיל להתפתח ויכוח, צעקתי קצת, אמרתי לו 'מה דוח', פתאום התחיל להתנפל עליי ואמר 'אני שם לך אזיקים'".
2 צפייה בגלריה
אילן אטלן 50 מלוד בעל חנות פלאפל  "פלאפל בריבוע" בשוהם הותקף תקף סגר קורונה
אילן אטלן 50 מלוד בעל חנות פלאפל  "פלאפל בריבוע" בשוהם הותקף תקף סגר קורונה
"המצב על הפנים". אטלן בכניסה לבית החולים
התקרית בפלאפליה: תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים
(צילום: דוברות המשטרה)

במקביל, פרסמה המשטרה תיעוד של התקרית ממצלמות הגוף של השוטרים. בתיעוד נראה אטלן הודף בכעס שולחן לעבר השוטרים, דוחף אותם וצועק עליהם: "תגיד אתה נורמלי, מה אתה עושה, מה? מי אתה בכלל? מי אתה?". עם זאת, בית משפט השלום בכפר סבא סירב לפתוח תיק להארכת מעצרו.
אטלן טוען, עם זאת, כי לא תקף את השוטרים - והוא חוזר ומדגיש שלא הייתה במקום התקהלות: "לא היו לקוחות. מי אוכל פלאפל בתשע וחצי בבוקר? כולה באתי להתפרנס, בימים האלה בקושי מוכרים באלף שקל ביום. אם לא בעל הבית של פלאפל בריבוע שעוזר לנו להתקיים אנחנו לא יכולים. המצב קשה, המדינה מבטיחה כסף אבל אין כסף, גם שכירות לא מורידים לנו. 15 אלף צריך לרדת לי ביום ראשון, אני לא יודע מאיפה להביא את הכסף, המצב על הפנים - והוא בא לתת לי דו"ח ועוד מרביץ לי".
לבית החולים הגיע אטלן עם סימני חבלות, חלקן דיממו. "הרביצו לי, ירו עליי בטייזר. טייזר. אני בן 50. מול הבן שלי, ילד בן 18, הוא צריך לראות את אבא שלו מקבל מכות".
לשאלה אם השתולל בעת ביקור השוטרים, משיב אטלן: "התלהמות. על מה הוא שם לי 5,000 שקל קנס? הוא אומר לי כי הדלת שלך פתוחה. אני אומר לו '20 ס"מ מה אתה רוצה, אין אף אחד, 9 וחצי בבוקר, רוצה להתפרנס, עושה רק משלוחים עובד לפי הנוהל'. מראה לו אישור שיש לנו מהרשת שמותר לנו לעשות משלוחים, אישור מעבר והכל. רק משלוחים עושים. על זה הוא בא?".
2 צפייה בגלריה
מעצר של בעלי "פלאפל בריבוע" בשוהם לאחר שפתחו בניגוד להנחיות בזמן הסגר
מעצר של בעלי "פלאפל בריבוע" בשוהם לאחר שפתחו בניגוד להנחיות בזמן הסגר
מתוך תיעוד התקרית בפלאפליה בשוהם, אתמול
(צילום: עודד בבאי פעיל בתנועת אני שולמן)
בתגובה על טענת המשטרה שלפיה ביום חמישי הייתה במקום התקהלות והוא הוזהר, וגם אתמול כשהשוטרים חזרו לשם הייתה התקהלות, אומר אטלן: "שקר וכזב. הכל מצולם. יש לי סרטונים. היינו לבד בחנות, זה מרכזון שיש בו מלא חנויות והלכו אנשים במעבר, לא קשור אליי בכלל. לא קשור אליי. לא הייתה שום התקהלות, הכל מצולם. לא היה אף אחד בחנות. אז למה אתה מרביץ לי? למה?".
הוא מוסיף: "שחררו אותי למעצר בית, ארבעה ימים לא נותנים לי להתפרנס. על מה? המסקנה שלי שצריך לסגור את כל העסקים, לא רוצה להתפרנס. אין לי כוח, אין כסף לשלם, רק עוד ועוד חובות מצטברים ואין כסף. בקושי עושים אלף שקל ביום בקופה הוא רוצה לשים לי 5,000 שקל. על מה, תגיד לי על מה, על זה שהדלת שלי פתוחה?"
פרקליטו של אטלן, עו"ד עדי כרמלי, מסר: "חשוב לציין שרשת פלאפל בריבוע פועלת במשך כל תקופת הסגר על פי הנחיות, וכך ההנחיות שהיא מוציאה לזכיינים נגזרות מהוראות משרד הבריאות והממשלה. באירוע שוהם היו שוטרים שפעלו בחוסר רגישות, אלימות יתרה והפעילו כוח לרבות שימוש במכשיר הטייזר שלא לצורך. בימים הקרובים אנו נבקש להעביר את כל החומרים למחלקה לחקירות שוטרים כולל חומרים שהצטברו אצלנו שמעידים על מה שאמרתי. גם דו"ח, ככל שהשוטרים חושבים שהוא לעניין, לא צריך להסתיים באשפוז בבית חולים".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "ביום חמישי נערך שימוע לבעליו של עסק לממכר מזון באזור התעשייה שוהם, בגין הפעלת המקום בניגוד לתקנות מתן שירות במקום. עם סיום השימוע נרשמה לבעל העסק אזהרה. ביום שישי התקבלה קריאה במוקד המשטרה ולפיה העסק המדובר מפר את התקנות, מוכר במקום וכי קיימת התקהלות של אנשים. שוטרים שהגיעו למקום הותקפו על ידי בעל המקום ובנו, ובכלל זה השלכת שולחן וכיסא לעבר השוטרים. השניים נעצרו והועברו לתחנת המשטרה".
פורסם לראשונה: 19:42, 08.01.21