רוכב אופניים כבן 80 נהרג היום (ראשון) מפגיעת רכב בדרך דגניה בנתניה. צוות מד"א קבע את מותו במקום. נהג הרכב, בן 36, נפצע באורח קל ופונה לבית החולים לניאדו בנתניה.
פרמדיק מד"א ניר גרוסברד סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את רוכב האופניים שוכב במרכז הצומת בסמוך לרכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות, אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו. נהג הרכב, גבר בן 36 שהיה נסער פונה במצב יציב לבית החולים לניאדו".
בוחני תנועה של המשטרה הגיעו למקום ונסיבות התאונה נבדקות. המשטרה סגרה את כביש 57 לתנועת כלי רכב לכיוון מערב וציבור הנהגים מתבקש לעשות שימוש בדרכים חלופיות.
על פי נתוני עמותת אור ירוק, רוכב האופניים שנהרג הבוקר הוא רוכב האופניים והקורקינט התשיעי שמקפח את חייו בתאונת דרכים מתחילת שנת 2020.
עוד עולה מניתוח של אור ירוק לנתוני הלמ"ס כי 2,955 בני אדם נפגעו בתאונות אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים ב-2019, שמונה בני אדם בממוצע בכל יום.
פילוח הנפגעים ב-2019 חושף כי 74% נפגעו בתאונות אופניים חשמליים ו-26% בתאונות קורקינטים חשמליים. 83% מהנפגעים בתאונות אופניים חשמליים היו הרוכבים עצמם או כאלו שהורכבו על ידם. 9% מהנפגעים היו הולכי רגל ו-8% מהנפגעים היו נהגים נוסעים בכלי רכב אחרים.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר: "לבי עם המשפחה השכולה. האופניים החשמליים והקורקינטים הממונעים תופסים מקום מרכזי בתחום התחבורה ועתידים לגדול ולצמוח יותר ולכן חייבים להתחיל להתחשב ברוכבים עצמם, להתאים עבורם את התשתית, לסלול שבילי רכיבה בטוחים ורצופים שיפרידו אותם מכלי הרכב ומהולכי הרגל.
"האחריות היא קודם כל של המדינה שאישרה את הכנסתם של מאות אלפי כלי תחבורה מבלי להניח תשתית מתאימה ובטיחותית עבורם. גם הרשויות המקומיות חייבות להירתם לצמצום מספר הנפגעים הגבוה ולסלול שבילי רכיבה בטוחים שיגנו על הרוכבים מפגיעת כלי הרכב. רק בשילוב כוחות של כל הגורמים יחדיו ניתן יהיה להחזיר את הסדר לכבישים ולהציל את חיי הרוכב הבא".