2 צפייה בגלריה
בני גנץ בנימין נתניהו מירי רגב
בני גנץ בנימין נתניהו מירי רגב
רגב ניסתה לבלום את גנץ. נתניהו יגיע בעצמו
(צילום: הדר יואביאן, מרים אלסטר)
שרת התחבורה מירי רגב פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט ולמשנה שלו רז נזרי בבקשה שימנע את השתתפות שר הביטחון בני גנץ בטקס קבלת הפנים ל-300 עולים חדשים שיגיעו ביום חמישי הקרוב מאתיופיה. כך נודע היום (ג') ל-ynet. לאחר המהלך שגרר חילופי האשמות, הודיעה לשכת ראש הממשלה כי בנימין נתניהו יגיע לטקס בעצמו. אל הטקס תגיע גם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, שתקבל את העולים שיגיעו במטוס התשיעי והאחרון כחלק ממבצע "צור ישראל".
במסגרת החלטת ממשלה 429 שקידמה כחול לבן ואושרה באוקטובר 2020, הממשלה אישרה לראשונה אחרי שנים רבות מבצע להעלאת 2,000 ממתינים במחנות המעבר בגונדר ובאדיס אבבה. בזכות המבצע, שאותו הובילה השרה תמנו שטה, מתאחדות 2,000 משפחות שנקרעו לפני עשרות שנים. עד כה הגיעו שמונה טיסות מאתיופיה במסגרת המבצע, ועליהן 1,700 עולים.
נתניהו וגנץ מקבלים את העולים שהגיעו בדצמבר
(צילום: חגי דקל )

עולים מאתיופיה מגיעים לישראל בפברואר
(צילום: נתן וייל, לע"מ, הסוכנות היהודית)

2 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטה
השרה פנינה תמנו שטה קיבלה פני עולים חדשים. ארכיון
(צילום: נגה מלסה)
כעת פועלת השרה רגב למנוע את השתתפותו של גנץ בטקס ביום חמישי. היא שוחחה בנושא עם היועמ"ש, והנחתה את היועצת המשפטית של משרד התחבורה מלי סיטון לפנות בשמה למשנה ליועמ"ש רז נזרי. התכתובת בין סיטון לנזרי הגיעה לידי ynet.
"ביום חמישי בבוקר אמורה לנחות בנתב״ג טיסת עולים מאתיופיה", כתבה סיטון. "הובא לידיעתה של השרה שמלבד שרת הקליטה שקשורה ישירות לאירוע, מתכנן ראש הממשלה החלופי לקחת חלק גם הוא באירוע - והשרה סבורה שהיעדר קשר ענייני שלו לטיפול בעולים לא עולה כדי צורך להבהיר לו שהשתתפותו המתוכננת אינה עולה בקנה אחד עם הנחיות היועץ לתקופת הבחירות. תוכל לבקש להידרש לכך?".
בכחול לבן זעמו על פנייתה של רגב, וגנץ עצמו מסר בתגובה: "בקשה אומללה של שרה שממשיכה לזרוע הרס ופילוג אפילו בנושא לאומי וציוני ממדרגה ראשונה. הליכוד הזניח במשך שנים את עולי אתיופיה והשאיר משפחות קרועות. שרת הקליטה הצליחה להעלות 2,000 עולים במבצע מורכב בזמן קורונה, ושרת התחבורה שלא הגיעה לקבל אף אחת משמונה הטיסות הנכנסות עסוקה בתמונה וכיתוב".
מטעמה של רגב טרם נמסרה תגובה. נזכיר כי רגב עצמה הגיעה לאחרונה לגראנד סלאם תל אביב בג'ודו ואפילו העניקה מדליות למרות שהיא בכלל שרת התחבורה.
פורסם לראשונה: 16:11, 09.03.21