1 צפייה בגלריה
נתניהו ליכוד הליכוד גדעון סער
נתניהו ליכוד הליכוד גדעון סער
(צילום: שרון רביבו)
בנימין נתניהו יכול להאשים רק את עצמו במפץ הפוליטי שחולל אמש (יום ג') גדעון סער בתוך הליכוד. סער, שהיה היחיד בצמרת המפלגה בשנים האחרונות שהעז להתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד, כאילו אין מדובר בגוף המתיימר להיות דמוקרטי, מצא עצמו מודר מכל עמדת השפעה. זה לא היה מקרי. להפך - אופייני מאוד לנתניהו לדחוק כל מי שעלול, בעיניו, לצבור כוח ולסכן את מעמדו כשליט יחיד. כך נהג באחרים לפני סער, וכך השאיר את נפתלי בנט וימינה מחוץ לממשלה האחרונה.
נאום הפרידה שנשא אמש סער מביתו הפוליטי היה מרשים ואמיץ, והעניק לרבים בציבור, אשר משוועים לאחדות וליציבות, בדל של תקווה שאולי בכל זאת תהיה פה מנהיגות אחרת שאינה נגועה במה שכינה, ובצדק, "פולחן אישיות", בתנועה שהפכה מזמן למותג אישי של נתניהו.
ועם זאת, נכון לעכשיו, כלל לא ברור מי ההולכים עם סער, שהציב עצמו כמועמד לראשות ממשלה בראשות מפלגה שאינה קיימת (בינתיים חברו אליו אנשי "דרך ארץ" - חברו מנוער "התחיה" ח"כ צבי האוזר וח"כ יועז הנדל). יש להניח שהדברים יתבהרו ככל שיתקרב מועד הבחירות, אבל כבר עכשיו נראה שיהיו שני מפסידים ברורים: נתניהו ובנט.
ההשמצות נגד סער החלו עוד קודם להודעה שמסר, בקבוצות הווטסאפ ובתגובות שיצאו מיד לאחר מכן על ידי דוברי המפלגה, השרים וחברי הכנסת המתחרים על נאמנות למנהיג
ההשמצות נגד סער החלו כבר אתמול, עוד קודם להודעה שמסר, בקבוצות הווטסאפ של הליכוד, וכמובן בתגובות שיצאו מיד לאחר מכן על ידי דוברי המפלגה, השרים וחברי הכנסת המתחרים על נאמנות למנהיג. אלא שבליכוד יתקשו, למרות כל דפי המסרים וההנחיות מבלפור, לצייר את סער, איש ימין מובהק, כ"סמולן" ואפילו לא כסתם שמאלן.
סער: "מתכוון לחזור בראש כוח גדול שיחליף את השלטון"
(צילום: גיל יוחנן)

אחרי דבריו החדים והברורים אמש, נראה שאם יעבור את אחוז החסימה, לא יצטרף לממשלה בראשות נתניהו. הוא אמנם לא אמר זאת מפורשות, אבל גט הכריתות שזרק בדמות פרישה מהליכוד בצירוף תוכן הדברים שאמר כמעט שאינו משאיר אופציה כזו. זה ודאי יפגע בנתניהו.
בניגוד לו, בנט מתחמק מתשובה לשאלה שנשאל פעמים אחדות לאחרונה אם יישב בממשלה בראשות נתניהו. אפשר להבין את הסיבה לזהירות שלו. מי שנהנה מ-22 מנדטים בסקרים באופן יציב לאורך תקופה ארוכה, וזוכר איך לפני פחות משנה וחצי לא עבר את אחוז החסימה, מעדיף להתחמק.
גם אם לא יעבור את אחוז החסימה, ייפגע נתניהו, שהרי אז ירדו לטמיון עשרות אלפי קולות יקרים של הימין. כך או אחרת, על ראשו של נתניהו, שחלם לנוח על זרי הדפנה של החיסונים המגיעים לארץ (האמנם יתחסן ראשון וייתן דוגמה?), ירדה צרה צרורה ובלתי צפויה. הו, ההיבריס.
  • לימור לבנת כיהנה כשרה מטעם הליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com