אחת הבעיות המרכזיות הנלוות למגפת הקורונה קשורה בפערים הלימודיים והרגשיים המעמיקים שיוצרת לילדינו התארכות המשבר. לפי כל המחקרים, פערים אלה עלולים להשפיע לרעה על עתידם במגוון רחב של תחומי חיים. זה אכן אתגר משמעותי, אבל למערכת החינוך יש את הכלים להתמודד איתו בהצלחה.
לכל הטורים של שמואל אבואב - לחצו כאן
בשלב זה עלינו למקד את המאמץ בניטור תמונת המצב של כל תלמידה ותלמיד, הן מבחינה רגשית והן מבחינה לימודית - במתמטיקה, באנגלית, במדעים ובשפה.
באמצעות ראמ"ה – רשות ארצית למדידה והערכה הפועלת בתוך משרד החינוך, עלינו להעביר לתלמידים תבחינים ממוקדים, שממילא קיימים במערכת, משום שהכנו אותם בעקבות הגל הראשון.
כך נוכל לאתר פערים מדויקים אצל כל תלמיד, פערים לימודיים ומצוקות רגשיות וחברתיות, ומרגע זה לטפל בהם בצורה ממוקדת. להערכתי, יותר ממחצית התלמידים פתחו פערים לימודיים, ועוד כשליש מתמודדים עם פערים רגשיים וחברתיים.
יש לנו את היכולת לאתר כל אחת ואחד מהם, לאפיין במדויק את הפער, ולתפור לו חליפת טיפול אישית. חובתנו להפעיל את היכולת הזו ולהציל את הדור הזה, ואת השנה הזאת.
- שמואל אבואב היה מנכ"ל משרד החינוך
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com