1 צפייה בגלריה
מאלק עיסא בבית החולים הדסה עין כרם
מאלק עיסא בבית החולים הדסה עין כרם
מאלק עיסא בבית החולים הדסה עין כרם
(, בפברואר)
המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (חמישי) למשפחתו של מאלכ עיסא בן ה-9 שאיבד את עינו מירי שוטר מג"ב בשכונת עיסאוויה בירושלים – כי התיק נגד השוטר נסגר מחוסר ראיות. אביו של מאלכ, וואהיל עיסא, הגיב בכעס ואמר ל-ynet: "אין צדק בעולם אפגין כל יום מול משרדי מח"ש".
בפברואר נפגע הילד עיסא כשהשוטר ירה כדור ספוג לעבר חומת מפגע בשכונה כדי לאפס את נשקו, ועיסא איבד את עינו. לעורך הדין דודי קירשנבוים המייצג את המשפחה, הוסברו היום פרטי המקרה על ידי היועץ המשפטי של מח"ש, ובתגובה המשפחה מתכוונת לערער על ההחלטה.
הרגעים שאחרי הירי

"ההחלטה מראה שאין צדק בעולם", הוסיף האב וואהל. "הרסו חיים של ילד, והנה סוגרים את התיק בשנה. השוטר יודע שהוא פגע בילד. לקחתי את הכדור מהרצפה – והבאתי למח"ש. הם סוגרים לי את התיק, אבל אני אלך עד הסוף. מאלכ ראה את השוטר ואיך הוא ראה, ובמח"ש אמרו לי שאין לי מה לדאוג".
האב הוסיף וקונן: "אמרו לי שאני בידיים טובות. הרסו את החיים שלנו. מה כבר ביקשתי? לא קיללתי את השוטר, ולא את הילדים שלו. לא אלוהים אחד יש לכולם?". עורכת הדין אילנית קירשנבוים המייצגת גם היא את המשפחה הוסיפה: "נקבל את חומר החקירה ונגיש ערעור".
אחרי הירי, סיפרו ההורים ממיטת חוליו של בנם כי "יש לו קרע, העין לא עובדת, אין עין. הוא לא יראה בעין בחיים. קשה מאוד לקבל את הבשורה, אבל מתמודדים עם זה. לא אני ולא אמא שלו עזבנו אותו לדקה מאז שנפגע. הם פגעו בו כשהוא היה עם שלוש מהאחיות שלו. לקחו לו עין. אני בן אדם ששומר על המשפחה שלי, אלוהים ישלם לשוטר בעצמו. אני מקווה שמאלכ יהיה הילד האחרון בכפר שנפגע".
בהודעת משרד המשפטים נאמר כי "המחלקה לחקירות שוטרים ביצעה חקירה מעמיקה וקפדנית בנוגע לתלונת ילד בן ה-9 מעיסאוויה בירושלים, שעל פי הטענה איבד את עינו כתוצאה מירי כדור ספוג מצד כוחות משטרה שהיו במקום, בפברואר האחרון. בתום החקירה - שכללה, בין היתר, חקירת החשודים באזהרה, חקירת עדים לאירוע, ביקור בזירה ואיתור מצלמות, וקבלת חוות דעת מקצועיות - ולאחר בחינת מכלול הראיות, הגיעה מח"ש למסקנה שלא נמצאה תשתית ראייתית מספקת להעמדה לדין פלילי".
עוד נמסר כי "מדובר באירוע קשה ומצער שאירע במסגרת פעילות מבצעית. מחומר הראיות עולה כי הכוח המשטרתי הגיע למקום כדי לבצע מעצר ונתקל בהתנגדות שכללה, בין היתר, יידוי אבנים לעבר הכוח. במהלך הפעילות נורה כדור ספוג לעבר חומה שהייתה במקום, שאינה סמוכה למקום עמידתו של הילד בעת הירי. נציין כי הסרטון שפורסם משקף באופן חלקי את שאירע בשטח ואת ממצאי החקירה. בנוסף, במסגרת החקירה המקיפה התקבלה חוות דעת מהמכון לרפואה משפטית אשר לא שללה את האפשרות כי החבלה נגרמה מאבן ולא מכדור ספוג. עם זאת החליטה מח"ש להעביר את התיק לבחינה גורמי המשטרה באשר להתנהלות המבצעית באירוע, לרבות בנוגע לנוהלי השימוש ברובה ספוג במהלך פעילות מבצעית בקרבת אוכלוסייה אזרחית".
עו"ד דב גלעד כהן, המייצג את השוטר החשוד בפציעתו של מאלק, מסר: "מבלי להמעיט מן הכאב, הסבל והטראומה שנגרמו למאלק ומשפחתו, לא נמצא כל קשר ראייתי או קליני בין ירי כדור הספוג של מרשנו, בהתאם לנוהלים, לבין פציעתו של מאלק. ההחלטה מחויבת המציאות בנסיבות אלו".